Iranian Agriculture News Agency

پس از مدتی تأخیر به‌دلیل فرایندهای زمینه‌سازی ایجاد تغییرات ساختاری و محتوایی؛

فصلنامه بیمه و کشاورزی با رویکرد و نگرش متفاوت منتشر شد

فصلنامه تخصصی صندوق بیمه کشاورزی، پس از مدتی تأخیر به‌دلیل فرایندهای زمینه‌سازی ایجاد تغییرات ساختاری و محتوایی، با رویکرد جدید و متفاوت نسبت به دوره 12 سال گذشته، منتشر و توزیع شد.

فصلنامه بیمه و کشاورزی با رویکرد و نگرش متفاوت منتشر شد

فصلنامه تخصصی صندوق بیمه کشاورزی، پس از مدتی تأخیر به‌دلیل فرایندهای زمینه‌سازی ایجاد تغییرات ساختاری و محتوایی، با رویکرد جدید و متفاوت نسبت به دوره 12 سال گذشته، منتشر و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایانا ، فصلنامه تخصصی صندوق بیمه کشاورزی، با شکل و ساختار سراسر دگرگون‌شده‌ای که بر پایه دیدگاه‌های راهبردی نوین و کلیدی مدیریت صندوق است، از دو دیدگاه مطبوعاتی و علمی - پژوهشی تهیه و ارائه می‌شود.

در رویکرد جدید، سه بخش جداگانه شامل بخش گشت و گذاری در قلمرو بیمه کشاورزی ایران؛ بخش تازه‌های جهان بیمه و کشاورزی و بخش همگام با یاران صندوق بیمه کشاورزی ایران به فصلنامه افزوده شده که دربردارنده مطالب متنوع خبری، ترویجی و تخصصی است.

با نگاهی به تغییرات صورت‌گرفته می‌توان آشکارا متوجه شد که از دیدگاه علمی نیز فصلنامه "بیمه و کشاورزی"دچار تغییرات کلی شده و روش تهیه و ارائه مقاله‌های علمی فصلنامه، از رویکرد علمی - پژوهشی محض، به علمی - ترویجی با تأکید بر بهره‌گیری از ارائه همزمان تازه‌ترین مقاله‌های پژوهشی، ترویجی، تحلیلی، مروری و مانند آن، تغییر یافته است.

در این شماره و در بخش مقاله‌های علمی بیمه، نظام‌های بیمه اتکایی در دیگر کشورها و نقش آن ها در نظام‌های بیمه کشاورزی به قلم آرش دوراندیش و افسانه نیکوکار مورد بررسی قرار گرفته است.

راهکارهای مشارکت بیمه‌های بازرگانی در نظام بیمه محصولات کشاورزی، عنوان مقاله علمی دکتر افشین فهیما است که در آن به مزیت‌های بی‌شمار واگذاری بیمه کشاورزی به شرکت‌های بیمه بازرگانی (تجاری) یا اداره کردن آن در چارچوب کنسرسیوم مشترک خصوصی - دولتی که در بسیاری از کشورهای در راه توسعه مشاهده می‌شود، اشاره مبسوطی کرده است و در چهار مقاله علمی دیگر نیز بررسی و تعیین فرایندهای اجرایی برای برآورد خسارت برآمده از کاهش بوته در پنبه؛ عوامل مؤثر بر پذیرش بیمه زنبورستان در استان آذربایجان شرقی؛ بررسی موانع و چالش‌های توسعه بیمه باغ‌های سیب در شهرستان مهاباد و در نهایت عوامل مؤثر مدیریت خاک و آب بر عملکرد زعفران منتشر شده است.

و البته تحریریه فصلنامه که در دوره جدید به سردبیری اجرایی حسین رسول‌اف منتشر می‌شود، در بخشی به نام "یاد یار" و در اقدامی اخلاق‌مدار، در چهار صفحه نگاهی انداخته است به پیشینه فعالیت‌های حرفه‌ای شادروان دکتر جمشید ارجمندنصر، سردبیر فقید فصلنامه که در 23 تیرماه 95 روی در نقاب خاک کشید.

شماره‌های 47 و 48 پیاپی فصلنامه بیمه و کشاورزی به صاحب‌امتیازی "صندوق بیمه کشاورزی" در 96 صفحه به سردبیری اجرایی دکتر حسین رسول‌اف و سردبیری علمی دکتر سیدمحمد سعیدنوری نائینی و مشارکت علمی انجمن اقتصاد کشاورزی ایران منتشر شده است.

امتیاز این فصلنامه متعلق به صندوق بیمه کشاورزی است که به مدیرعاملی دکتر مرتضی شهیدزاده و قائم‌مقامی مهندس محمدابراهیم حسن‌نژاد در حال فعالیت است و مدیرمسوولی این فصلنامه بر عهده دکتر سیدابوالفضل جوادیان است./

S-951116-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید