Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۵برابری تولید کشت گلخانه‌ای


رئیس گروه توسعه کشت های گلخانه ای وزارت جهاد گفت: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی، در صورت تأمین اعتبار و انجام اقدامات لازم تا افق ۱۴۰۴، سطح گلخانه‌های کشور ۵برابر میزان فعلی خواهد شد.

داریوش سالم‌پور اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار رسمی تا پایان سال ۹۴ سطح گلخانه‌های کشور حدود ۱۰ هزار هکتار است که از این میزان ۷۲۵۳ هکتار آن به محصولات سبزی و صیفی مربوط می‌شود .

وی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه ۲۲۶۴ هکتار از سطح گلخانه‌ها به گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد، افزود: حدود ۲۹۵ هکتار نیز مربوط به کشت توت‌فرنگی و مابقی آن نیز مربوط به سایر محصولات از جمله نهال، نشاء و ... است .

سالم‌پور با اشاره به اینکه عمده محصول گلخانه‌ای کشور خیار است، تصریح کرد: ۵۸۰۰ هکتار از سطح گلخانه‌های کشور به کشت خیار مربوط می‌شود .

به گفته وی، ۵۷۸ هکتار از گلخانه‌های کشور به کشت گوجه‌فرنگی، ۴۰۵ هکتار مربوط به انواع فلفل و ۱۳۵ هکتار مربوط به کشت بادمجان اختصاص دارد.

سالم‌پور ادامه داد: ۳۳۵ هکتار از سطح گلخانه‌های کشور نیز مربوط به سایر محصولات است .

وی افزود: تولیدات سبزی و صیفی گلخانه‌ای کشور بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن و تولید خیار گلخانه‌ای ما حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن است، ضمن اینکه ۱۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی، ۵۵ هزار تن فلفل، ۲۰ هزار تن بادمجان و ۳۲ هزار تن سایر سبزیجات گلخانه‌ای در کشور ما تولید می‌شود

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، براساس برنامه اقتصاد مقاومتی، در صورت تأمین اعتبارات و انجام اقدامات لازم تا افق ۱۴۰۴، ۴۸ هزار هکتار به سطح گلخانه‌های کشور افزوده می‌شود و بنابراین سطح گلخانه‌های کشور به ۵۸ هزار هکتار (۵ برابر میزان فعلی) خواهد رسید .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید