Iranian Agriculture News Agency

243 هزار وزرشکار روستایی در کشور سازماندهی شدند

243 هزار وزرشکار روستایی در کشور سازماندهی شدند
243 هزار وزرشکار روستایی در کشور سازماندهی شدند

243 هزار ورزشکار روستایی درروستاهای کشور سازماندهی شدند.

به گزارش ایانا از مشهد، مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان با اعلام این مطلب گفت: این ورزشکاران در 30 رشته ورزشی روستایی در قالب تیم‌های ورزشی سازماندهی شدند.

غلامرضا پارسا با اشاره به اینکه ورزش روستایی و عشایری از اوایل دولت نهم فعالیت خود آغاز کرده است، افزود: تاکنون 400 جشنواره ورزشی درروستاهای کشور برگزارشده و خراسان رضوی ازاستانهای پیش رو دراین زمینه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار فضای ورزشی در روستاهای سراسر کشور احداث شده ولی با توجه به محدودیت پوششی بانوان ورزشکار، ایجاد فضاهای سرپوشیده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اهمیت دادن به استعداد ذاتی روستاییان در امر ورزش کیفیت ورزش در عرصه ملی را تضمین می‌کند.

پارسا تصریح کرد: دلیل اصلی درخشش کشور در سال های اخیر در امر ورزش اهمیت دادن به ورزشکاران روستایی بوده

وی یادآور شد: دولت نهم به محض ورود با دید باز، متفکرانه و مدبرانه این کوتاهی را جبران نمود و دولت دهم این راه را ادامه داد.

پارسا ورزش روستایی را به‌ّعنوان یک آموزش برای اصلاح حرکات غلطی که به‌صورت روزمره در کار روستاییان مورد استفاده قرار می‌گیرد خواند و تأکید کرد: همین طور که در شهرها ورزش، باعث تحرک و سلامتی است در روستاها اصلاح حرکات غلط نیز باعث تضمین سلامتی روستاییان است./

خبرنگار: حجت رحیم‌زاده

D-910231-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید