Iranian Agriculture News Agency

هشدار درمورد تب کنگو

به گزارش ایانا، همزمان با شروع فصل گرما و گرم شدن هوا مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت : این بیماری یک بیماری ویروسی است که از طریق کنه ها به انسان و دامها منتقل می شود.
دکتر صادقی افزود: دامهای مبتلا یک هفته تب داشته و علائم مختصری از خود نشان میدهند که در این هنگام اگر کشتار شوند و یا توسط کنه آلوده گزیده شود بیماری می تواند منتقل شود.
وی گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است ولی بدلیل آلوده بودن برخی از کشورهای همسایه باید مسائل بهداشتی - قرنطینه ای در کشتارگاه ها و مراکز عرضه رعایت شود که آگاهی و اطلاع رسانی ، برگزاری کارگاه های آموزشی برای افراد در معرض خطر لازم ضروری است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: این اداره کل در دوماهه نخست سالجاری تعداد 10328 نوبت راس دام بر علیه این بیماری و بیماری های انگلی خارجی سمپاشی و تعداد 23032 نوبت راس دام توسط سموم یارانه ای ارائه شده توسط دامپزشکی حمام داده شده اند.
دکترصادقی درپایان از مردم خواست
جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری و سایر بیماریهای مشترک ، گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و حتماً در هنگام خرید مهر دامپزشکی حک شده بر روی لاشه ها را مشاهده و گوشت خریداری را بمدت 24 ساعت در یخچال نگهداری نموده وسپس مصرف نمایند. همچنین در هنگام پاک کردن گوشت از دستکش استفاده و پس از اتمام کار ، با مواد ضدعفونی نسبت به شستشوی دست و ابزار کار اقدام نمایند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید