Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اعلام کرد:

واگذاری دانش فنی تولید بذور هیبرید ذرت و پنبه به بخش خصوصی در اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر دانش فنی تولید بذور هیبرید ذرت و پنبه به بخش خصوصی واگذار شده است. باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بخش‌های حاکمیتی مانند گیاه‌پزشکی و منابع طبیعی فراهم شود.

واگذاری دانش فنی تولید بذور هیبرید ذرت و پنبه به بخش خصوصی در اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از واگذاری دانش فنی تولید بذور هیبرید ذرت و پنبه به بخش خصوصی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، حسین کربلایی خیاوی با اعلام این خبر افزود: ساماندهی مراکز خدمات کشاورزی، پهنه بندی عرصه های کشاورزی و استقرار مسئولان پهنه ها، ایجاد شبکه لازم برای ارتباط بهینه کشاورز و دولت، شبکه سازی نظام ترویج، برقراری نظام دانش و اطلاعات، کمک به کشاورز در جهت افزایش دانش و مهارت و دانش بنیان کردن کشاورزی از چشم اندازهای این طرح به شمار می رود.

وی با اشاره به اجرای مراحل آزمایشی این طرح در گذشته یادآورشد: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی پیش از ابلاغ، یک سال به صورت پایلوت در چهار استان اردبیل، آذربایجان ‏شرقی، کرمانشاه و گلستان اجرا شد. سپس با شناسایی نقاط ضعف و قوت، این طرح در دومین سال آزمایشی در 12 استان مورد بررسی های همه جانبه قرارگرفت و در نهایت توسط وزیر جهاد کشاورزی برای اجرا به کلیه استان ها ابلاغ گردید .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در سطح کشور با اجرای این طرح گفت: 10 هزار نفر از ناظران بخش کشاورزی با تجربه کافی کار در عرصه در کنار دو هزار نیروی مروج قبلی، برای اجرای این طرح در مراکز خدمات کشاورزی مستقر شدند. در استان اردبیل در حال حاضر 256 نفر از ناظران جدیدالاستخدام در مرکز آموزش پردیس مغان در حال گذراندن دوره های آموزش عملی هستند.

دبیر شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد: اجرای این طرح پیرامون مراکز خدمات کشاورزی، مناطق استانی و نهایتاً کشوری در قالب 10 هزار منطقه پهنه بندی شده اند که هر یک از مروجان با استقرار در پهنه ها وظیفه تهیه آمار و اطلاعات دقیق از بهره برداران، میزان و کیفیت تولید، همراه کردن کشاورزان در تولید، راه اندازی تشکل های صنفی حوزه مربوطه و وضعیت اراضی از نظر مالکیت را بر عهده دارند .

کربلایی خیاوی با اشاره به آمادگی برای واگذاری دانش فنی تولید بذور به بخش خصوصی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان داشت: در حال حاضر دانش فنی تولید بذور هیبرید ذرت و پنبه به بخش خصوصی واگذار شده است. باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بخش‌های حاکمیتی مانند گیاه‌پزشکی و منابع طبیعی فراهم شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید