Iranian Agriculture News Agency

آفرین به این تحلیل فوق‌العاده! (طنز)

چند وقتیه که حرف و حدیث توی بازار گوشت، هم صدای مردم رو درآورده، هم صدای مسئولان رو. البته مسئولان توی سازمان‌های مختلف، هنوز حرفاشون رو یه‌کاسه نکردن و هنوز هر کدوم، علت‌های کارشناسی مختلفی رو برای این اتفاق پشت هم می‌چینن. جالب اینجاست، از هر کدوم که نظرخواهی می‌کنی، آنقدر با تأکید و اعتماد به نفس جوابت رو می‌ده که با خودت می‌گی، امکان نداره کسی بتونه روی دست این آقا بلند شه؛ اما وقتی سراغ اون‌یکی می‌ری، آنچنان به‌صورت ناگهانی نظرت عوض می‌شه که دوست داری به ساده‌لوح بودن خودت بخندی...!

آفرین به این تحلیل فوق‌العاده! (طنز)



وحید زندی‌فخر

چند وقتیه که حرف و حدیث توی بازار گوشت، هم صدای مردم رو درآورده، هم صدای مسئولان رو. البته مسئولان توی سازمان‌های مختلف، هنوز حرفاشون رو یه‌کاسه نکردن و هنوز هر کدوم، علت‌های کارشناسی مختلفی رو برای این اتفاق پشت هم می‌چینن. جالب اینجاست، از هر کدوم که نظرخواهی می‌کنی، آنقدر با تأکید و اعتماد به نفس جوابت رو می‌ده که با خودت می‌گی، امکان نداره کسی بتونه روی دست این آقا بلند شه؛ اما وقتی سراغ اون‌یکی می‌ری، آنچنان به‌صورت ناگهانی نظرت عوض می‌شه که دوست داری به ساده‌لوح بودن خودت بخندی!

نمونه‌ش همین اظهارات رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان... ایشون به قدری محکم و بدون هیچ شائبه‌ای تاکید می‌کنه "عرضه دام به اندازه کافی نیست" که انگار رفته تمام دامداری‌ها و مراکز عرضه رو از نزدیک دیده و حتی چند باری هم با یکی، دو تا دامدار، ناهار خورده! شایدم خونه چند نفرشون شب مونده.

حالا باز می‌شه این تحلیل‌ها رو کمی تحمل کرد، اما حرفای دیروز رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی رو کجای دلمون بذاریم آخه؟ ایشون توی مصاحبه‌ای که با ایسنا داشته، گفته "تقاضای خرید در اول هر ماه به دلیل واریز حقوق‌ها افزایش می‌یابد و به همین دلیل قیمت نیز افزایش می‌یابد." یعنی اگه محیط ورد در اینترنت هم مثل تلگرام، استیکر داشت، چندتا از اون استیکرای ناب رو بعد از این جمله می‌ذاشتم تا حالشو ببره! واقعا تا به حال تحلیلی به این قدرت و به این استخون‌بندی محکم نشنیده بودم. می‌گم جناب رئیس اتحادیه، بعضی از کارمندان حقوقاشونو روزای آخر ماه می‌گیرن، بعضیا هم پنجم، هفتم، یا حتی دهم؛ بعضیا هم اصلا چند ماهه که حقوق نگرفتن ... پس تکلیف اینا چی می‌شه؟ متاسفانه این گروه، جزو سرشماری شما نبودن که البته تعدادشون هم کم نیست.

اصلا فرمایش شما متین! پرسش اینجاست که وقتی اول ماه، قیمت‌ها به خاطر افزایش تقاضا بالا می‌ره، چرا آخر ماه که تقاضا به خاطر کمبود مالی مردم، پایین میاد، اون‌وقت نرخ گوشت روند کاهشی نداره؟ ما رو گرفتی؟ این چه نظام عرضه و تقاضاییه که موقع بالا رفتن شیره، اما موقع پایین اومدن می‌شه روباه!؟ شما که انقدر خوب تحلیل می‌کنی، ما رو روشن کن که دقیقا اواخر هر ماه چه اتفاقی می‌افته که با وجود کمبود تقاضا، قیمت‌ها پایین نمی‌یاد؟ اصلا به نظرم به جای تنظیم بازار گوشت، متناسب با شرایط تقاضا، بیا یه دستور بده که حقوق کارمندان رو در طول ماه به قسمت‌های مساوی تقسیم کنن و هر چند روز یه بار، یه بخشش رو به حسابشون بریزن. اون‌وقت دیگه این نوسان ها اتفاق نمی‌افته و همه راضین. اما هر کاری می‌کنی، جون من فقط داستان آخر ماه رو واسم روشن کن!

راستی یاد عموی خودم افتادم... ایشون اوایل زندگیش درست روزی که حقوق گرفته بود، با زن و بچه رفت شهربازی. فکر می‌کنم بچه‌هاش تمام وسایل بازی رو امتحان کردن و انقدر هله هوله و تنقلات خریدن و شام مفصل خوردن که تا قرون آخر حقوقش خرج شد. یعنی حتی پول کرایه ماشین برای برگشتن به خونه رو نداشتن! البته از این اتفاقا برای عمو جان زیاد می‌افتاد و همون روز اول، کل حقوق رو هوا می‌کرد؛ هنوز هم گاهی از این ولخرجی‌ها انجام می‌ده. اما جالب اینجاست که همیشه همین ماه‌ها هم که پولش ته می‌کشه، توی فریزر خونش گوشت قرمز پیدا می‌شه. حالا پرسشم از شما رئیس اتحادیه اینه که زندگی عموی بنده رو چطور تحلیل می‌کنید؟ قربون تحلیل دست و رو نشسته‌ات! این دو تا پرسش ما رو هم جواب بده!/

V-951028-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید