Iranian Agriculture News Agency

در نامه‌ای از سوی احمد کبیری به شهیدزاده؛

استفاده از توان علمی 1200 کارشناس رسمی نظام مهندسی به بانک کشاورزی پیشنهاد شد

بانک کشاورزی از توان علمی یک‌هزار و 200 کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استفاده کند.

استفاده از توان علمی 1200 کارشناس رسمی نظام مهندسی به بانک کشاورزی پیشنهاد شد


احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان این مطلب گفت: بر اساس ماده 32 قانون تأسیس سازمان، تاکنون برای یک‌هزار و 1160 کارشناس رسمی پس از برگزاری آزمون سراسری، انجام مصاحبه و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کارت و پروانه کارشناس رسمی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، کبیری به ظرفیت‌های موجود در بانک کشاورزی برای بهره‌گیری از توان کارشناسان رسمی سازمان اشاره کرد و افزود: طی نامه‌ای از دکتر شهیدزاده خواستم تا ضمن اعلام اسامی کارشناسان رسمی به مجموعه‌های تحت مدیریت خود، زمینه بهره‌گیری از این کارشناسان در حوزه‌های تخصصی را فراهم کنند.

در متن این نامه آمده است: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی و تخصصی بخش کشاورزی کشور با آغاز فعالیت خود از مردادماه سال 1381 (بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی) تاکنون از عضویت بیش از 220 هزار دانش آموخته دانشگاهی اعم از خبرگان متخصص و جوانان تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و رشته‌های مرتبط و همچنین اعضای حقوقی (شرکت‌ها، مؤسسه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی) برخوردار است.

در ادامه این نامه اشاره شد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس ماده 32 قانون تأسیس که آیین‌نامه اجرایی این ماده قانونی نیز در سال 1383 به پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی و دادگستری به تصویب هیأت محترم وزیران رسیده است، از سال 1384 از طریق برگزاری آزمون سراسری، انجام مصاحبه و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، نسبت به انتخاب و معرفی کارشناسان رسمی در قالب هشت گرایش که شامل تمامی رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست می‌باشد، اقدام کرده است. بر این اساس، این سازمان تاکنون برای یک‌هزار و 160 کارشناس رسمی، کارت و پروانه کارشناس رسمی صادر کرده است.

با توجه به اینکه کلیه مراحل گزینش و انتخاب کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به‌صورت کاملاً قانونی و تخصصی انجام شده تا قابلیت اجرایی لازم را در حوزه‌های تخصصی مراجع قضایی برای رفع نیازهای فنی و تخصصی داشته باشد، از این رو قطعاً کارشناسان رسمی این سازمان می‌توانند رویکرد تخصصی نسبت به فرآیندهای کارشناسی را تقویت کرده و به‌عنوان بازوی تخصصی نظام قضاوت کشور، منشاء خدمات ارزنده‌ای باشند.

حال ضمن ارسال یک نسخه از کتاب "لیست کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی" جهت استحضار و بهره‌برداری، از آن مقام محترم تقاضا دارد ضمن اعلام اسامی کارشناسان مذکور به مجموعه‌های تحت مدیریت، دستور فرمایید زمینه بهره‌گیری از این کارشناسان در حوزه‌های تخصصی را بیش از پیش فراهم کنند.

امید است با معرفی هرچه بهتر کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، بتوانیم گامی مؤثر در جهت دفاع از حقوق حرفه‌ای این عزیزان در امر کارشناسی برداشته و زمینه‌ساز شناخت بیشتر نظام قضاوت کشور از جامعه خبرگان کشاورزی کشور را فراهم کنیم.

بنا بر ماده 32؛ وزارتخانه‌ها، مؤسسه‌های دولتی، نهادها، مراجع قضایی، نیروهای انتظامی و شرکت‌های دولتی می‌توانند در ارجاع امور کارشناسی با رعایت آیین‌نامه خاصی که به پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت دادگستری به تصویب هیأت وزیران می‌رسد به جای کارشناسان رسمی دادگستری از مهندسان دارای پروانه اشتغال که به وسیله شعبه استان معرفی می‌شوند استفاده کنند./

S-951027-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید