Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تولید 2 آفت‌کش غیرشیمیایی در کهگیلویه و بویراحمد / اجرای 65 طرح تحقیقاتی و 15 طرح پژوهشی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متولیان آموزش در این استان بسیار پراکنده هستند که این موضوع به عدم تمرکز اعتبارات و دور شدن از تحقق اهداف منجر خواهد شد.

تولید 2 آفت‌کش غیرشیمیایی در کهگیلویه و بویراحمد / اجرای 65 طرح تحقیقاتی و 15 طرح پژوهشی

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید دو آفت‌کش غیرشیمیایی در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عباس صلاحی اردکانی با بیان این مطلب اظهار کرد: دو دستاورد تولید دانش فنی در کهگیلویه و بویراحمد تنها بخشی از زحمات محققان و اعضای هیأت علمی مرکز تحقیقات این استان است .

وی ارتقای جایگاه این استان در شاخص برنامه‌ریزی امور پژوهشی به رتبه 10 را در بین 34 استان کشور را بخش دیگری از موفقیت‌های اخیر این مرکز برشمرد .

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال 95، سرانه اجرای پروژه برای هر عضو هیأت علمی این مرکز، هشت طرح، سرانه مقاله و مقالات همایشی چهار مورد و سرانه چاپ نشریات ترویجی پنج مورد است که شاهد رشد خوبی در این حوزه‌ها بوده ایم .

صلاحی شروع حرکت برنامه‌محوری را مهم ترین توفیق این مرکز در سال‌های اخیر دانست و یادآور شد: برنامه جامع افزایش عملکرد گندم، اصلاح و تغییر الگوی کشت در چند دشت بزرگ استان و برنامه بهره‌وری آب نمونه‌ای از این اقدامات برنامه‌محور به شمار می رود .

به گفته وی در حال حاضر 65 طرح تحقیقاتی و 15 طرح پژوهشی خاص در حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است .

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به برخی مشکلات ایستگاه‌های تحقیقاتی، گازرسانی، جاده دسترسی و سند ساختمان ملکی این مرکز گفت: از استاندار و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور قول مساعد برای حل این مشکلات گرفته ایم .

مدیر هماهنگی ترویج این سازمان نیز با اشاره به پراکندگی آموزش‌های بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بین چندین دستگاه، گفت: متولیان آموزش در این استان بسیار پراکنده هستند که این موضوع به عدم تمرکز اعتبارات و دور شدن از تحقق اهداف منجر خواهد شد .

محمد امیری در پایان خواستار ساختارمند شدن و هدفمندی آموزش‌ها و مهارت‌های بخش کشاورزی به ویژه در راستای اقتصاد مقاومتی و طرح‌های اشتغال‌زایی شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید