Iranian Agriculture News Agency

پیام تسلیت رؤسای سازمان جهادکشاورزی استان ها در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رؤسای برخی از سازمان های جهادکشاورزی استان های کشور پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت رؤسای سازمان جهادکشاورزی استان ها در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی


در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رؤسای برخی از سازمان های جهادکشاورزی استان های کشور پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش ایانا، در بخشی از پیام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی آمده است: «مردی بزرگ از تبار مجتهدان مجاهد و مبارزان راه آزادی و پدران سازندگی ایران اسلامی که پس از عمری مجاهده و مبارزه و مدیریت نهضت و جمهوریتی که امام خمینی بنیانگذار آن بود، به دیدار خدای خویش شتافت. تاریخ اما از هاشمی به عنوان یکی از پدران این نهضت یاد خواهد کرد. از آنکه در جوانی به نهضت اسلامی پیوست و در اوج انقلابیگری از درون حوزه علمیه قم درباره میرزا تقی خان امیرکبیر به تحقیق و تالیف پرداخت و نشان داد هدف او از انقلاب نه فقط نفی نظام گذشته که پی ریزی یک نظام سیاسی سازنده و آبادکننده میهن است. امیرکبیر الگوی ذهنی هاشمی بود که در همان جوانی نوشت اگر یک مجتهد هم در زمانه امیر به قدرت و دولت می رسید، چون امیرکبیر عمل می کرد و هاشمی چون به ریاست جمهوری رسید چنان کرد که امیر کرد. رحلت آن شیخ اکبر و مصلح کبیر در شب شهادت امیرکبیر، گویای رازی نهان در تقدیر انسان است که هر تولدی و مرگی را نشانه ای است و معنایی و اگر این معنا از رحلت ایشان استفاده شود که راه سازندگی ایران هرگز از رهروانی چون آیت الله هاشمی خالی نیست، ما را بس است.»

در بخش دیگر این پیام آمده است: «حضرت آیت الله هاشمی هم در تاسیس و هم در توسعه جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیلی در رده ردیف اول رهبران انقلاب و نظام داشت، چه آن زمان که چون طلبه ای جوان رنج شکنجه و زندان به جان خرید چه آن زمان که در مقام مجتهدی جوان در راس نهاد پارلمان قرار گرفت و نمادی از صلابت و اقتدار مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد مردم سالاری در دهه اول انقلاب بود چه آن زمان که در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا به هدایت جنگ و صلح در کشور پرداخت چه آن زمان که پس از رحلت امام خمینی و بازنگری قانون اساسی با حضور موثر در مجلس خبرگان رهبری در تداوم نظام جمهوری اسلامی نقشی بی بدیل ایفا کرد، چه آن زمان که پس از جنگ صلای سازندگی سر داد و بنای توسعه را گذاشت، چه آن زمان که در مقام مسئولیت ریاست جمهوری از رای مردم صیانت کرد و مانع از تضعیف نهاد انتخابات در کشور شد، چه آن زمان که به عنوان مجتهدی نواندیش کوشید با اجتهادات علمی و عملی راه فقه پویا را برای اداره جامعه بگشاید و فقه مصلحت را پایه گذارد، چه آن زمان که خود برای دفاع از آرمان اصلاح و سازندگی پیرانه سر به میدان آمد و از طعنه نهراسید و رنج توهین و تهمت را به جان خرید و چه آن زمان که در آخرین پرده زندگی خویش برای دفاع از انقلابی که او از پدرانش بود نامزد ریاست جمهوری شد و چون صلاحیت اش را احراز نکردند نه قهر کرد و نه در خشم شد که اشاره به تداوم راه کرد و تا جایی که این اواخر گفته بود اکنون می تواند با خیال راحت بمیرد.»

در بخش پایانی پیام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی آمده است: «خدا را شکر که هاشمی با همه رنج ها با خیال راحت دار فانی را وداع گفت چون اعتماد مردمش را دیده بود و باید گفت یارصادق امام به امام پیوست و همچنانچه خمینی کبیر مراد هاشمی فرموده بود: «هاشمی زنده ‌است چون نهضت زنده است» و امروز باید گفت هاشمی زنده است چون خمینی زنده است. رحلت ایت الله هاشمی رفسنجانی نمادی از پایان آخرین افراد یک نسل طلایی از رهبران انقلاب و ایران است که با سعی بسیار و شاید نقصانهایی چند کوشیدند کشوری بهتر، آبادتر و آزادتر بسازند. آنان از متن دین آمدند و کوشیدند به میهن خدمت کنند و هر رنجی که کشیدند فدیه کارنامه ای بود که در اداره کشور داشتند.»

پیام تسلیت روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

همچنین به مناسبت در گذشت عالم نستوه و مجاهد دیرین انقلاب اسلامی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پیامی درگذشت این عالم ربانی را که مدافع اندیشه های امام راحل بود، به تمامی مردم عزیز استان بویژه کشاورزان، تولیدکنندگان، کارکنان جهاد کشاورزی و همه دوستداران این مجاهدنستوه تسلیت گفت .

در بخشی از این پیام آمده است: «آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از یاران دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری و مجاهد مبارز نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران قبل از انقلاب و همسنگر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیروزی این انقلاب مردمی پس از سالها تلاش و کوشش در تثبیت و رشد و توسعه ایران اسلامی به رحمت حق پیوست.»

در بخش دیگر این پیام آمده است: « فقدان یکی از ذخایر انقلاب که چشم و چراغ جمهوری اسلامی ایرن، پدر سیاست نظام دینی، مغز متفکر توسعه ایران، یار دیرین امام و رهبری، مرد روزهای سخت، اسوه صبر و سازندگی، سردار شایسته و قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار بودند را به سوگ می نشینیم و سر در آستان الهی
می نهیم . وی از مبارزان بزرگ ضد حکومت شاهنشاهی و از افتخار آفرینان و از پایه گذاران اصلی حکومت دینی در ایران و سردار سازندگی در دوران ریاست جمهوری بود که تاریخ ایران مجاهدتها و تلاشهای این بزرگ مرد را هرگز فراموش نخواهد کرد . »

در بخش پایانی پیام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی آمده است: «کارکنان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی این ضایعه بزرگ را خدمت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و علو درجات آن فقید سعید را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد . »

پیام تسلیت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

همچنین به مناسبت در گذشت عالم نستوه و مجاهد دیرین انقلاب اسلامی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «آیت الله هاشمی رفسنجانی از معدود انسان‌های بزرگی است که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن همواره و همه جا نقشی ممتاز و کم نظیر داشته است . مردم شریف و بزرگوار ایران و بویژه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همراه با آحاد بهره برداران و کشاورزان قدر این فرزند قهرمان خود را می‌دانستند و بار دیگر با حضور در مراسم تشییع پیکر پاک او و مجالس بزرگداشتش جایگاه والای او را پاس خواهند داشت . »

در بخش پایانی پیام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان آمده است: « این مصیبت بزرگ را به ملت شریف ایران، به رهبر معظم انقلاب و خاندان و به همه بستگان داغدار تسلیت عرض می‌کنم و ضمن طلب علو درجات برای این فقید سعید از پیشگاه حضرت حق امیدوارم که خداوند منان خسارت سنگین فقدان او را با لطف گسترده و ویژه خود جبران فرماید.»

پیام تسلیت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در پی انتشار پیام تسلیت از سوی محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، ازطرف خود و جهادگران کشاورز در استان اردبیل که به گفته وی، هر یک ازخدمات ارزشمند این بزرگ مرد تاریخ انقلاب بهره مند بودند، پیام تسلیتی صادر کرد:"رحلت جانسوز و جانگدازحضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (نفسه الزکیه) همدل و همراه صادق و شجاع و متعهد انقلاب و حضرت امام (ره) و همسنگر و یاورخستگی ناپذیر همچون کوه استوار در کنار و جوار مقام معظم رهبری دل و جان و روح ما را مالامال از غم واندوه گردانید. شخصیت و انسان والائی که در قبل و بعد از انقلاب با تفکرات و اندیشه بی نطیر در کنار امام (ره ) و پس از آن در همراهی رهبر انقلاب در جایگاه منیع و مفخم کشورداری در گستره بین المللی زبانزد عام وخاص و دوست و دشمن بود .

چهره و وجودی که امام (ره) را در هدایت مردم و راهنمائی مردم ایران از ظلمات رژیم منحوس طاغوت به روشنائی انقلاب شکوهمند اسلامی لحظه ای تنها نگذاشت و بعد از انقلاب هم در شرایط سخت و حساس تا تثبیت و استحکام ستون های با عظمت آن، تا سرحد ایثار و فداکاری و مرز شهادت از پای ننشست و غفلت نورزید .

این مرد بزرگ و تندیس شجاعت، پایداری و پایمردی، حتی در دوران دفاع مقدس هم با عهده داری مسئولیت سنگین جانشینی فرماندهی کل قوا، امام عظیم الشان را در مقابله با دشمنان و حفاظت از حریم و کیان ایران و ملت شریف را به معنای اکمل و احسن به شایستگی یاوری کرد .

این عالم فاضل و مرد تقوی وسترگ کوه ارض و سماء در دوران سازندگی امام را در مدیریت و رهبری در پیشرفت و آبادانی کشور پیروز میدان جنگ همراهی کرد .

بعد از ارتحال ملکوتی امام (ره)، همچون برادری مهربان، رشید و دلاور، خلف صالح ایشان یعنی مقام معظم رهبری را همراهی کرد. حتی دربحران ها نیز لحظه ای عقب نشینی نکرد و با مردانگی اتم و اخص در میدان و عرصه حضور داشت ."

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان این پیام، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه ای جبران ناپذیر دانسته و آن را به مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان، ملت ایران و هم استانی های شهیدپرور دارالارشاد اردبیل، تسلیت گفته و از درگاه خدا برای ایشان علو درجات و غفران الهی و برای عموم بازماندگان، صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت کرده است .


پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام به مناسبت ارتحال آیت اله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد. در پیام سید محمد تراب میری آمده است: «خبر ارتحال عالم مجاهد و یار دیرین امام ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تالم و تاسف فراوان گردید . از طرف خود و مجموعه همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام این ضایعه بزرگ را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، ریاست محترم جمهوری و همه ملت شریف ایران، همراهان و همرزمان و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال طلب رحمت و غفران واسعه الهی برای آن مهاجر الی الله خواستارم . »

پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پیام تسلیتی به مناسبت رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) به این شرح صادر کرد: «انا لله وانا الیه راجعون خبر تاسف بار رحلت جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تالم و تاسف فراوان گردید . از طرف خود و مجموعه همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران رحلت جانگداز یار دیرین انقلاب، امام (ره) و رهبری را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، ریاست محترم جمهوری و همه ملت شریف ایران، همراهان و همرزمان و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال طلب رحمت و غفران واسعه الهی برای آن مهاجر الی الله خواستارم . »

پیام تسلیت سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد

سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بالای صفحه نخست پایگاه اینترنتی خود این پیام را همراه تصویر آیت ا...هاشمی رفسنجانی منتشر کرده است: «انالله و انا الیه راجعون ارتحال جانسوز حضرت آیت ا...هاشمی رفسنجانی، یاردیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری، السابقون مبارزان انقلاب اسلامی، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، سردار سازندگی بر رهبر فرزانه و ملت شهید پرور ایران تسلیت باد.»

پیام تسلیت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان

سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به مناسبت ارتحال آیت اله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به این شرح است: « انالله و انا الیه راجعون ضایعه اسفبار ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و فقیه عالی مقام عضو مجلس خبرگان رهبری و یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری را به معظم له، بیت محترم آن مجاهد نستوه و امت قدر شناس ایران صیمانه تسلیت گفته، از ایزد منان خواستاریم که روح پاک آن یار دیرین انقلاب و رهبری را در پناه رحمت متعالی خود جاودانه نموده واجر زحمات او را حضور در جوار قرب خود قرار داده و آرامش و شکیبایی نصیب بازماندگان داغدارش نماید.»

پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به مناسبت درگذشت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی پیامی صادر کرد. متن این پیام به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم انّالله و انّاالَیه راجِعون با دریغ و افسوس بسیار، عروج ملکوتی یار صدّیق امام و رهبری و یکی از پیشگامان و طلایه‌داران نهضت اسلامی حضرت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی قطعاً ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است. بدون تردید خدمات ارزنده و ماندگار آن مجاهد نستوه در پیشبرد مبارزات تاریخی ملت بزرگ ایران و نیز کوشش خستگی‌ناپذیر در تاسیس و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیوان عدل الهی ثبت و ضبط شده و بر کارنامه پر بار ایشان خواهد افزود . اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و تمامی دوستداران و دل‌بستگان انقلاب اسلامی و به ویژه خانواده معزّز آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و کشاورزان و تولید کنندگان علو درجات آن فقید سعید را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پی در گذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد: «مردی از تبار ایثار ومقاومت که تمام دوران زندگی خود را وقف انقلاب و اسلام کرد به ملکوت اعلاء پیوست. حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ذخیره ای تمام ناشدنی برای نظام است که وجود مبارکش مایه استحکام پایه های انقلاب اسلامی و مایه دلگرمی امام و رهبری بود . ایشان در تمام دوران مسووُلیت های سنگین و دشوار از بدو پیروزی انقلاب تاکنون منشاء خدمات ارزشمندی برای انقلاب بود که برای همیشه ماندگار و اثربخش خواهد بود . اینجانب با نهایت تاسف و تاثر قلبی ضایعه فقدان حضرت آیت الله رفسنجانی، یار دیرین امام و همسنگر وهمراه رهبری را به ملت شریف ایران و بیت آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند منان می‌خواهم ایشان را با حضرت اباعبدالله حسین و حضرت امام(ره) محشور فرماید . »

پیام تسلیت روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به مناسبت رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمه الله علیه) بیانیه‌ای صادر کرد . متن این بیانیه به این شرح است: « رحلت جانسوز روحانی مبارز، انقلابی نستوه، سیاستمدار گرانقدر، پشتیبان همیشگی انقلاب اسلامی، یار و یاور امام خمینی(ره) و رفیق و همرزم و همراه مقام معظم رهبری، سردارسازندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و السابقون در مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی بودند؛ ضایعه‌ای عظیم و مصیبتی طاقت سوز است . این واقعه جانکاه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج) و محضرشریف مقام معظم رهبری، و نیز به همسر وفادار و فرزندان و اخوان گرامی، و دیگر بازماندگان محترم خاندان هاشمی رفسنجانی و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می نماییم . بی شک خاطره مجاهدتهای آن فقید سعید در مسیر پیروزی انقلاب، تثبیت، تحکیم و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و نیز کوشش ها و تدابیری که برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی، رفع فقر و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در مسئولیت های خطیر مبذول داشتند، در اذهان و قلوب ملت بزرگوار ایران و نیز در تاریخ میهن اسلامی ماندگار خواهد ماند . از درگاه خداوند متعال برای آن عالم خدوم و آگاه به زمان، علو درجات و غفران واسعه الهی مسالت می نماییم . »

پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پی در گذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:« انا لله و انا الیه راجعون با دلی شکسته و چشمان اشکبار رحلت ملکوتی یار دیرین امام خمینی "ره" فرمانده مدبر دفاع مقدس، استوانه استوار انقلاب اسلامی ، تاریخ پویای قرن حاضر، اسوه نستوه ، پر صلابت، شجاع ، صبور و خلاق جهان اسلام ، محبوب دل های پاک ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به همه آزادگان جهان به ویژه مسلمانان و جامعه ایران اسلامی و بالأخص به رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) تسلیت عرض می نمایم. از درگاه خالق باقی برای آن راحل جنت مکان علو مقام و برای خانواده ارجمند، همه ارادتمندان آن مجاهد مهاجر سلامتی و صبوری مسالت می نمایم. یاد آن سردار همیشه سرافراز و پر صلابت ایران اسلامی در قلوب همه انسان های بصیر و ارادتمندان فهیم جاودانه خواهد ماند.»

پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

محمدتقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاوری استان بوشهر به مناسبت درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت صادر کرد. متن این پیام به این شرح است: « بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون رحلت ناگهانی یار دیرین انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) و یار و همراه مقام معظم رهبری، دلسوز نظام و خیرخواه ملت ایران، حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم. اینجانب از طرف خود و همکارانم در خانواده بزرگ جهاد کشاورزی و به نمایندگی از جامعه کشاورزی استان بوشهر، این رحلت جانسوز را به ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و بیت مکرم آن عالم ربانی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای آن فقید سعید، علو درجات و برای خانواده، دوستداران و وابستگان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.»








انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید