Iranian Agriculture News Agency

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در خراسان جنوبی:

حمایت از تولیدکنندگان تا زمانی است که تولید می کنند و پس از آن دیگر هیچ!

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در خراسان جنوبی گفت: اساسی ترین مشکل در بخش کشاورزی فروش محصول است و گلایه ما این است حمایت از تولیدکنندگان تا زمانی است که تولید می کنیم و از آن به بعد ما را رها می کنند؛ چون بازاری وجود ندارد

حمایت از تولیدکنندگان تا زمانی است که تولید می کنند و پس از آن دیگر هیچ!

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در همایش هیات مدیره نظام های صنفی شهرستان های خراسان جنوبی در طبس گفت: بخش کشاورزی بیش از 98 درصد امنیت غذایی را تأمین می کند و ستون اقتصادی به شمار می رود؛ اما در هیچکدام از تصمیمات و سرنوشتمان دخیل نیستیم.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، در همایش هیات مدیره نظام های صنفی شهرستان های خراسان جنوبی در طبس افزود: تعداد دام های دامداران این شهرستان روز به روز کم
می شود، آنها با کمبود و مشکل تهیه آذوقه و علوفه برای دام های خود رو به رو هستند، شرایط به گونه ای است که دام ها زاد و ولد نمی کنند .

وی ادامه داد: دامداران برای اصلاح نژاد دام خود نیاز به کمک دارند تا بتوانند از گونه سانن استفاده کنند که آن را در گله های خود رها کنند .

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور افزود: از دیگر راهکارها پرداخت تسهیلات هر چند اندک برای تأمین نیازهای افراد به صورت بلاعوض یا کم بهره است تا دامداران حداقل بتوانند امور را سپری کنند .

ملک زاده بیان کرد: با توجه به مشکلات از جمله خشکسالی، گرانی، بی کیفیتی نهاده ها، باز هم تولیدکننده بهترین محصول را برداشت می کند؛ اما به بازار که می رسد، رغبتی برای فروش ندارد .

وی عنوان کرد: کشاورزان از لحاظ راه و نیز تسهیلات کم برای معیشت زندگی شان نیاز به کمک دارند و امروز واقعاً در شدیدترین حالت، نیازمند کمک هستند و امور آنان مختل شده است .

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: اساسی ترین مشکل در بخش کشاورزی فروش محصول است و گلایه ما این است حمایت از تولیدکنندگان تا زمانی است که تولید می کنیم و از آن به بعد ما را رها می کنند، چون بازاری وجود ندارد .

وی بیان کرد: قبل از هر چیزی وظیفه داریم فرهنگ سازی کنیم و باید با نشست ها و جلسات متعدد در تمام محافل و به خصوص در نماز جمعه نظام صنفی را معرفی کنیم .

ملک زاده افزود: همه باید با هم، صدا را انعکاس دهیم و اگر اعتراضی داریم باید راهکاری هم داشته باشیم .

وی اظهار کرد: در دنیا تمام تصمیم گیری ها در قالب انجمن های صنفی است؛ اما امروز با این ارزشی که بخش کشاورزی دارد و بیش از 98 درصد امنیت غذایی را تأمین می کند و ستون اقتصادی به شمار می رود، اما در هیچکدام از تصمیمات و سرنوشتمان دخیل نیستیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید