Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گیلان در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

تجهیز 450 هکتار از اراضی گیلان به آبیاری نوین در سال جاری/ امسال ریالی به آب و خاک پرداخت نشده است

اعتبارات تخصیص‌یافته در سال جاری به آّبیاری تحت فشار 9 میلیارد تومان، شبکه‌های فرعی 16.5 میلیارد تومان و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری 60 میلیارد تومان بوده است، متأسفانه تاکنون از اعتبارات تخصیص‌یافته به استان ریالی پرداخت نشده است.

تجهیز 450 هکتار از اراضی گیلان به آبیاری نوین در سال جاری/ امسال ریالی به آب و خاک پرداخت نشده است

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گفت‌وگو با ایانا از تجهیز 450 هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: امسال 450 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که از این میزان، 60 درصد مربوط به اراضی کشاورزی شهرستان رودبار است.

احمد زارع با اشاره به اینکه 80 درصد آب اراضی استان گیلان از آب‌های سطحی تأمین می‌شود، افزود: از مجموع 420 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، 280 هزار هکتار اراضی آبی است که از این میزان 238 هکتار اراضی شالیزاری و مابقی اراضی زراعی، صیفی و... است.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای آبیاری تحت فشار تاکنون در استان 18 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به آبیاری نوین شده است، بیان کرد: بیشترین میزان آبیاری تحت فشار با شش‌هزار هکتار در اراضی شهرستان رودبار اجرا شده است.

زارع ادامه داد: 90 درصد شیوه‌های آبیاری در استان قطره‌ای است که مربوط به باغ‌ها می‌شود و 10 درصد باقیمانده نیز آبیاری بارانی است که برای باغ‌های چای صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته در سال جاری به آّبیاری تحت فشار 9 میلیارد تومان، شبکه‌های فرعی 16.5 میلیارد تومان و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری 60 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: متأسفانه تاکنون از اعتبارات تخصیص‌یافته به استان ریالی پرداخت نشده است و برای اجرای پروژه‌ها از اعتبارات سال گذشته تأمین بودجه شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به فعالیت‌های سازمان در زمینه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی یادآور شد: تاکنون در 76 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان عملیات تجهیز و نوسازی صورت گرفته است.

به گفته زارع، تاکنون در زمینه طرح‌های کوچک تأمین آب 160 حلقه چاه حفر و 137 ایستگاه پمپاژ برای اراضی شالزاری و باغ‌های بالادست نصب شده است.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح‌های آب‌بندان در استان تأکید کرد: از مجموع هشت‌هزار و 300 هکتار آب‌بندان موجود در استان، یک‌هزار و 700 هکتار از سوی جهاد کشاورزی استان احیا شده است.

A-950930-01


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید