Iranian Agriculture News Agency

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نیمروز :

تولید سالانه بیش از 4 میلیون تن محصول کشاورزی در سیستان و بلوچستان/ پشتیبانی طرح 46 هزار هکتاری سیستان از اولویت های این وزارتخانه است

محمود حجتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور اعضای مجمع استانداران ادوار این استان در سرسرای امام رضا(ع) دانشگاه در زاهدان اظهار داشت: میزان صید و صیادی در این استان قبل از انقلاب 4 هزار تن در سال بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی این میزان به 300 هزار تن در سال رسیده است.

تولید سالانه بیش از 4 میلیون تن محصول کشاورزی در سیستان و بلوچستان/ پشتیبانی طرح 46 هزار هکتاری سیستان از اولویت های این وزارتخانه است


وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان تولید می شود که با توجه به شرایط این استان این میزان تولید رقم قابل توجهی است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور اعضای مجمع استانداران ادوار این استان در سرسرای امام رضا(ع) دانشگاه در زاهدان اظهار داشت: میزان صید و صیادی در این استان قبل از انقلاب 4 هزار تن در سال بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی این میزان به 300 هزار تن در سال رسیده است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان سرزمینی است که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلات، بندر و غیره برخوردار است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی برخوردار است که این امر سبب پیشرفت و توسعه این استان می شود.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین عاملی که باعث پیشرفت و توسعه یک جامعه می شود وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد است که خوشبختانه سیستان و بلوچستان از این 2 نعمت برخوردار است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیستان و بلوچستان از لحاظ منابع آبی در حد متوسط سهم ملی قرار دارد.
حجتی اظهار داشت: متاسفانه برای بهره گیری از همین میزان منابع آبی موجود در سیستان و بلوچستان و کشور از روش های نادرست استفاده می شود.
وی بیان کرد: روش های جدید آبیاری و کشت گلخانه ای باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا به بهترین شکل از منابع آبی که در اختیار داریم استفاده کنیم.
وی با اشاره به وجود سواحل در سیستان و بلوچستان افزود: سواحل یک قابلیت و ظرفیت بسیار بزرگی در جهت ایجاد اشتغال به ویژه در زمینه توسعه آبزی پروری است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات سیستان و بلوچستان ناشی از عقب ماندگی های تاریخی است خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی با تمام جدیت در صدد رفع محرومیت های این استان است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و عرض تبریک به مناسبت آغاز امامت ولی عصر(عج) اظهار داشت: کلام های ائمه اطهار(ع) را اگر به درستی بکار گیریم نسخه علاج بخش بسیاری از رفتارهای خسارت زا می شود.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: معرفت حاصل از وحدت قدرت ساز است و این عامل سبب شده تا سیستان و بلوچستان در امنیت کامل به سر برد.
وی افزود: استفاده کردن از تجارب مدیران گذشته سیستان و بلوچستان را باید فرمانداران و مدیران دستگاه های دولتی در راستای توسعه استان مورد توجه قرار دهند و از این ظرفیت و توانمندی بهره گیرند.
وی از حضور استانداران بعد از انقلاب در مجمع ادوار استانداران سیستان و بلوچستان به عنوان یک اتاق فکر که از نیروهای انقلابی هستند نام برد و خاطر نشان کرد: همه ما وامدار انقلاب، نظام و خون شهدا هستیم و هر آنچه به برکت آن کسب کردیم، وظیفه داریم با تبادل نظر و تجارب در مسیر خدمت به نظام و مردم به کار گیریم.
وی بیان کرد: این جای خوشحالی برای ماست که تجارب استانداران سابق سیستان و بلوچستان به یاری توسعه این استان آمده است.

ایرنا همچنین گزارش داده ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره برداری از فاز دوم کارخانه تولید لوله GRP در شهرستان نیمروز گفته : پشتیبانی طرح 46 هزار هکتاری سیستان از اولویت های این وزارتخانه است

محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از فاز دوم کارخانه تولید لوله GRP در شهرستان نیمروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد خط دوم این کارخانه با تولید لوله هایی با قطر 1600میلی متر نشان دهنده تلاش برای فراهم کردن مواد موردنیاز در طرح آبرسانی 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه سیستان به وسیله لوله است.
وی ادامه داد: این طرح در سفر رئیس جمهوری به سیستان وبلوچستان کلید خورد و با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب حمایت های مالی آن صورت گرفته است.
وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح 500 میلیارد دلار معادل حدود 1500میلیارد تومان پیش بینی شده است که با توجه به افزایش هزینه ها ممکن است با مقداری کسری مواجه شود اما مسئولان استانی، نمایندگان و مسئولان کشوری در حال پیگیری برای جبران این کسری هستند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیش بینی می شود بخش عمده این طرح تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد و احتمال موکول شدن بخشی از آن به سال 97 نیز وجود دارد.
**بهره برداری از 10هزار هکتار از طرح 46 هزار هکتاری تا پایان امسال در سیستان
حجتی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا آخر امسال حدود 10هزار هکتار از طرح آبرسانی به زمین های کشاورزی منطقه سیستان از طریق لوله به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: هم اینک در تمام شهرستان های منطقه سیستان کارگاه ها در حال انجام عملیات اجرایی بوده و روند کار بسیار خوب ارزیابی می شود.
**اختصاص 400 میلیون متر مکعب آب به کشاورزی منطقه سیستان
وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: هماهنگی های لازم با وزارت نیرو در خصوص اختصاص 400 میلیون مترمکعب آب به کشاورزی سیستان از طریق طرح 46هزار هکتاری انجام شده است.
وی ادامه داد: با احتساب ورود این میزان آب به شبکه 46هزار هکتاری تقریبا هشت هزار متر مکعب در هر هزار هکتار تخصیص داده می شود.
وی افزود: امیدواریم با تبدیل کشاورزی به فعالیت اقتصادی و پیشرفته در سیستان شاهد توسعه اشتغال و درنهایت بهبود شرایط معیشتی مردم باشیم.
بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان به مرحله اجرا در آمده است.
وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح 46 هزار هکتاری سیستان، شرکت در نشست شورای اداری و حضور در مجمع ادواری استانداران سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده است.
حجتی از مهر 68 تا شهریور 73 استاندار سیستان و بلوچستان بوده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید