Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 2070 میلیارد ریال از اعتبارات شبکه های آبیاری مناطق مرزی به کرمانشاه

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی پس از بازدید از پروژه شبکه های فرعی استان کرمانشاه در شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب و سامانه گرمسیری گفت: تاکنون ازمبلغ پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به شبکه های آبیاری مناطق مرزی کشور حدود دو هزار و 70 میلیاردریال آن که معادل ٣٥درصد کشوری است، توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جذب شده است.

اختصاص 2070 میلیارد ریال از اعتبارات شبکه های آبیاری مناطق مرزی به کرمانشاه

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از جذب دو هزار و 70 میلیارد ریال از تخصیص شبکه های آبیاری مناطق مرزی از سوی جهادکشاورزی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، علی مراد اکبری افزود: در سطح حدود ٦٠ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش سدها و چاه های استان کرمانشاه در حال اجرای سیستم های نوین آبیاری هستیم که این یک موفقیت بسیار بزرک برای استان کرمانشاه به شمار می رود.

وی تأکیدکرد: با توجه محدودیت منابع آبی و ضرورت استفاده بهینه از این ماده حیاتی، می باست از سیستم های میکرو بیشتر استفاده کنیم که در طرح های استان کرمانشاه نیز این موضوع در اولویت قرارخواهد گرفت .

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی که به همراه مجری طرح رودخانه های مرزی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران این سازمان از پروژه بزرگ سد دایک گیلانغرب نیز بازدید کرد، اضافه کرد: طرح استفاده بهینه از رودخانه های مرزی اتفاق خوبی در نوار مرزی کشور بوده و استان کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در انجام طرح رودخانه های مرزی است .

اکبری با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: در انجام طرح رودخانه های مرزی این استان، اولویت با احداث باغ است .

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این پروژه مسیر خودش را پیدا کرده و امیدواریم با حمایت استاندار استان کرمانشاه که از حامیان طرح رودخانه های مرزی و سامانه گرمسیری است و با پیگیری شایسته مسئولان استانی در آینده نزدیک شاهد تحولات عظیمی در بخش کشاورزی استان زرخیز کرمانشاه باشیم .

افتتاح ایستگاه پمپاژ انتقال آب سد دایک سراب گیلانغرب با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه و مسئولان محلی از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید