Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق آبزیان کشور:

ماهی ایرانی به کشورهای اروپایی صادر می‌شود

در حالی که بازار سازمان میادین می‌تواند بستر مناسبی برای افزایش سرمایه مصرف ماهی و میگو در استان تهران باشد، غرفه‌های این سازمان در اختیار دلال‌ها قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق آبزیان کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید سرانه مصرف آبزیان در کشور به بیش از 11 کیلوگرم برسد. این در حالی است که در زمان حاضر میزان مصرف سرانه ماهی و محصولات شیلاتی در کشور حدود هفت کیلوگرم گزارش شده است.

بهروز کاکاوند افزود: از مراکزی که می‌تواند در افزایش سرانه مصرف محصولات شیلاتی و ماهی مؤثر باشد، سازمان میادین و غرفه‌های متعدد این سازمان است که در مراکز مختلف شهر پراکنده است. با این وجود، این غرفه‌ها در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار نگرفته و صاحبان آن بیشتر دلالان هستند.

وی با اشاره به فراخوان برگزارشده برای دادن غرفه‌ها خاطرنشان کرد: هرچند فراخوانی نیز برای واگذاری غرفه‌ها در سازمان میادین برگزار می‌شود، اما واقعیت آن است لابی‌های قوی درون‌سازمانی باعث شده است غرفه‌ها در اختیار دلالان قرار گیرد.

کاکاوند ادامه داد: قیمت واگذاری غرفه‌ها از مقدار مشخصی تجاوز نمی‌کند و اتحادیه‌ها نیز می‌توانند بهای لازم برای گرفتن غرفه را به این سازمان بپردازند. اما با وجود جلسات متعدد بین رؤسای سازمان میادین با سازمان شیلات و اتحادیه‌ها، دادن غرفه‌ها همچنان به دلالان ادامه دارد.

ماهی ایرانی به کشورهای اروپایی صادر می‌شود

مدیرعامل صندوق آبزیان کشور تصریح کرد: ایران با استفاده از بازار اسپانیا، محصولات شیلاتی خود را به روال گذشته به کشورهای اروپایی ازجمله آلمان، سوئد، انگلستان و همچنین کشورهای خاورمیانه نظیر عراق، امارات و عربستان صادر می‌کند.

وی یادآور شد: در صورتی که ایران می‌توانست بازار قفقاز و کشورهای عضو CIS را به‌دست آورد، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان ماهی و محصولات شیلاتی منطقه به‌شمار می‌رفت.

کاکاوند با اشاره به تحریم‌های اخیر تأکید کرد: هرچند گشایش LC در برخی از کشورها با مشکل روبه‌رو شده، اما ایران از طریق کشورهایی نظیر ارمنستان و امارات محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-901107-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید