Iranian Agriculture News Agency

مصوبه کمیسیون تلفیق برای خودکفایی در محصولات زراعی و دامی در برنامه ششم


سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از مصوبه امروز این کمیسیون برای خودکفایی در محصولات اساسی زراعی، دامی و آبزی به میزان 95 درصد تا پایان برنامه ششم خبر داد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز یکشنبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: ماده الحاقی یک لایحه برنامه ششم توسعه در این جلسه بررسی و به تصویب رسید که به موجب آن دولت مکلف می شود برای افزایش توان پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی بر اساس استانداردهای بین المللی، سرمایه بانک کشاورزی را افزایش دهد. این مصوبه در جهت حصول اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای تامین امنیت غذایی و نیل به خود کفایی در محصولات اساسی زراعی، دامی و آبزی به میزان 95 درصد در پایان برنامه ششم است.

وی افزود: به موجب این مصوبه دولت موظف خواهد شد تا برای افزایش تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات دارای مزیت صادراتی، رسیدن به تراز تجاری مثبت، تقویت و تکمیل زنجیره‌های تولید، توسعه صادرات و ارتقا بهره‌وری آب و خاک کشاورزی اقداماتی را جهت حصول به شاخص‌های کمی انجام دهد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یادآور شد: در بندهای این ماده الحاقی به مواردی چون توسعه کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت نشایی، به زراعی و به نژادی، انجام به موقع خرید تضمینی، افزایش تولید محصولات راهبردی، مصرف مناسب سموم بهینه، سرمایه گذاری در امور تحقیقاتی، کشت محصولات ارگانیک، ممنوعیت تولید و واردات محصولات تراریخته، اخذ عوارض از چربی های وارداتی دارای اسید آمینه های اشباع، استقرار سامانه های بهداشتی در مراکز تولید و توزیع خام دارو، واکسیناسیون به موقع، اعطای کمک های فنی و اعتباری، حمایت از توسعه ظرفیت صادراتی اشاره شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید