Iranian Agriculture News Agency

تفاهم‌نامه همکاری بین چین و هند امضا شد؛

ترویج شیوه‌های پایدار و حمایت از کشاورزان خرده‌پا در بخش چای

انجمن اتحادیه پرورش‌دهندگان جنوب هند United Planters’ Association of Southern India و انجمن بازاریابی چای چین China Tea Marketing Association، به‌تازگی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه توسعه پایدار در بخش چای امضا کردند.

ترویج شیوه‌های پایدار و حمایت از کشاورزان خرده‌پا در بخش چای


انجمن اتحادیه پرورش‌دهندگان جنوب هند United Planters' Association of Southern India و انجمن بازاریابی چای چین China Tea Marketing Association ، به‌تازگی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه توسعه پایدار در بخش چای امضا کردند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت "د هیندو"، در این پروژه شبکه Solidaridad که یک سازمان جامعه مدنی جهانی است و پشتیبانی فنی در اجرای پروژه را فراهم می‌کند؛ همکاری دارد. Solidaridad با بخش‌های مختلف هند ازجمله منسوجات، شکر و آبزی پروری هند کار می‌کند.

به گفته نیکو روزن Nico Roozen ، مدیر اجرایی شبکه Solidaridad ، بخش کشاورزی هند با سه چالش عمده 1- زمین‌های کوچک، 2- فقدان کیفیت مناسب محصول برای ارائه به بازار و 3- ناکافی بودن حمایت و نبود نهاده‌های در دسترس برای کشاورزان خرده‌پا روبه‌رو است. این در حالی‌ است که با بروز اثرات تغییرات آب و هوایی، کشاورزان مجبور می‌شوند تا از نهاده‌های بیشتر مانند کود استفاده کنند که منجر به هزینه بالاتر و بازده پایین می‌شود.

همچنین افزایش افراد با درآمد متوسط، کشاورزان هندی را وادار می‌کند تا تولید مواد غذایی و فراورده‌های لبنی، پنبه و... را افزایش دهند. علاوه بر این کسب و کار در حوزه محصولات غذایی و گرایش معامله‌گران همراه با سازمان‌های غیردولتی به‌طور فزاینده‌ای به سمت سرمایه‌گذاری در کشاورزی پایدار و سودآور پیش رفته است.

این در حالی است که آگاهی مصرف‌کنندگان در حال افزایش است و آنها می‌خواهند از جزئیات محصولات اطلاع به دست آورند.

همه ذی‌نفعان، شامل دولت و صنعت، نیاز دارند تا نسبت به بازار آگاهی داشته باشند. چرا که روش‌های ناپایدار تهدیدی برای امنیت غذایی و کسب و کار به‌شمار می‌رود. بنابراین برای تولید بیشتر نیاز به روشی پایدار است که می‌تواند هم برای مصرف‌کننده و هم محیط زیست مفید باشد.

هدف Solidaridad ، توسعه و ارائه راه‌حل سازگار مربوط به محصول و منطقه است و در حال حاضر در حال کار با بخش خصوصی در حوزه فناوری برای چگونگی مناسب‌سازی زمین‌های تخریب‌شده هند است. دراین راستا تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی حدود 15 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بودجه آن برای حمایت از کشاورزان برای افزایش بازده زمین و استفاده زمین و آب کمتر در نظر گرفته شده است.

روزن می‌گوید: "چنانچه تولید چای، از نظر حمایت‌های مالی مناسب و پایدار باشد برای بهبود مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی هم می‌تواند مؤثر باشد."

قیمت چای دارای نرخ نوسانی بوده، بر اساس گزارش فائو، قیمت چای به‌طور مداوم از سال 1957 کاهش یافته است. این در حالی است که هند و چین از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان چای در کشورها به‌شمار می‌روند.

Solidaridad ، کار را برای سهامداران دو کشور تسهیل می‌کند. این امر یک بستر همکاری برای تولید چای و واردات به کشورها به‌منظور تقویت بخش چای در سطح جهانی است، همچنین توسعه پایدار مبتنی بر بازار را ایجاد می‌کند.

روزن یادآور شد: "همچنین مشاوره، تحقیق و به اشتراک‌گذاری اطلاعات از دیگر موارد این بستر است؛ از این رو این همکاری می‌تواند به خانوارها و کشاورزان خرده‌پا کمک کند تا با یادگیری و کسب آخرین فناوری‌ها بتوانند به فروش و تولید چای با کیفیت بالا به روشی پایدار اقدام کنند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.thehindu.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید