Iranian Agriculture News Agency

با امضای تفاهم نامه میان وزیران کشاورزی ایران و هلند؛

چارچوب همکاری های جدید کشاورزی میان ایران و هلند روشن شد

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان که به دعوت رسمی مقامات هلند در راس یک هیات از معاونین و مدیران این وزارتخانه و نمایندگان بخش خصوصی به این کشور سفر کرده است، با هنک کامپ , وزیرامور اقتصادی هلند دیدار و گفت وگو کرد.

چارچوب همکاری های جدید کشاورزی میان ایران و هلند روشن شد


محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی مقامات هلند در راس یک هیات از معاونین و مدیران این وزارتخانه و نمایندگان بخش خصوصی به این کشور سفر کرده است، با هنک کامپ , وزیرامور اقتصادی هلند دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار با اشاره به علاقه مندی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی تصریح کرد: ایران از ظرفیت های زیادی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخوردار است و تلاش دارد این ظرفیت ها را فعلیت بخشد، بر این اساس کارآفرینان و سرمایه گذاران هلندی می توانند در توسعه بخش کشاورزی ایران مشارکت کنند.
حجتی با اشاره به ویژگی های طبیعی و آب و هوائی کشورمان افزود: تنوع شرایط جغرافیائی و تفاوت اب و هوا بطور همزمان در یک مقطع از سال، عرصه مناسبی برای تولید محصولات مختلف کشاورزی فراهم کرده است.
وی افزود: ایران در زمینه تولید برخی از محصولات باغی در ردیف نخستین کشورهای جهان قرار دارد که از جمله می توان از پسته، خرما،انار و زرد آلو نام برد، در این رابطه ایران در حال برنامه ریزی برای افزایش صادرات محصولات خود به بازارهای جدید است.
وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با اشاره به توانائی های کشور هلند در بخش کشاورزی و دامپروری تاکید کرد: بخش های کشاورزی دو کشور می توانند در حوزه های مختلفی مکمل یکدیگر باشند و یادداشت تفاهمی که امروز قرار است بین دو کشور امضاء شود به عنوان یک سند می تواند چارچوب این همکاری ها را مشخص سازد .
هنک کامپ، وزیر امور اقتصادی هلند نیز با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک تاکید کرد: این امر فرصت خوبی را فراهم آورد تا کشورهای مختلف جهان، روابط خود را با ایران گسترش دهند.
وزیر امور اقتصادی هلند اضافه کرد: تبادل هیات های مختلف بین دو کشور از جمله رفت و آمد مسئولین ارشد وزرارتخانه های دو کشور در دو سال گذشته نشان دهنده سرعت توسعه مناسبات است و هلند آماده گسترش همکاری ها در همه زمینه ها از جمله حوزه اقتصادی و کشاورزی است.
هنک کامپ با اشاره به مزیت نسبی هلند در تولید محصولات کشاورزی که تقریبا پنج برابر متوسط اروپا است، بر تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه کشاورزی و دامپروری تاکید کرد.
در پایان این ملاقات، یک یادداشت تفاهم همکاری بین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند که شامل همکاری دو کشور در زمینه های کشاورزی و غذا، شیلات، مدیریت، دامپروری و لبنیات، بهداشت و سلامت و همچنین در حوزه های بهینه سازی سیستم های کشاورزی و بازاریابی است، به امضا رسید.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید