Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به ایانا خبر داد:

اختلاف 7000 تومانی قیمت در درجه‌بندی گوشت قرمز/ کاهش قیمت تا پایان سال اتفاق نمی‌افتد

اتحادیه گوشت گوسفندی، از پیگیری مصرانه برای قیمت‌گذاری روی گوشت قرمز بر اساس کیفیت، خبر داد.

اختلاف 7000 تومانی قیمت در درجه‌بندی گوشت قرمز/ کاهش قیمت تا پایان سال اتفاق نمی‌افتد


اتحادیه گوشت گوسفندی، از پیگیری مصرانه برای قیمت‌گذاری روی گوشت قرمز بر اساس کیفیت، خبر داد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: طرح نرخ‌گذاری روی گوشت قرمز، مطابق با کیفیت آن، اختلافی هفت‌هزار تومانی را در بازار این محصول رقم خواهد زد.

علی‌اصغر ملکی با اشاره به اینکه هفته گذشته، گشت‌زنی و بازرسی مجدد ماموران سازمان تعزیرات از کشتارگاه‌ها انجام گرفت، افزود: برای توجیه و آگاه‌سازی کشتارگا‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و این طرح به شدت در حال پیگیری از طرف مسوولان مربوطه است.

وی ادامه داد: مقرر شده گوشت‌های با کیفیت کمتر، مانند میش و ماده گاو، لیبل قرمز دریافت کرده و نوع باکیفیت آن نیز لیبلی با رنگ سفید داشته باشند.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، تاکنون جلسات بسیاری برای این منظور صورت گرفته و سازمان دامپزشکی نیز در اجرای این طرح، توجیه شده است. ضمن اینکه کشتارگاه‌ها هم باید برای تعیین کیفیت گوشت، یک مسئول مجرب و ماهر انتخاب کنند تا به هر طریقی شده، حق مردم پایمال نشود و هر کسی به اندازه مبلغی که می‌پردازد، محصول بخرد.

ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز طبق گزارش بانک مرکزی در ماه گذشته از ثبات نسبی برخوردار بوده، اظهار کرد: البته از سه‌شنبه هفته گذشته، حدود 600 تومان به ازای هر کیلوگرم به قیمت این محصول اضافه شده که برگشت زائران از کربلا و نزولات آسمانی که نرخ کرایه‌ها را بالا برد، دلیل اصلی آن است.

وی اظهار داشت: اکنون با توجه به سپری شدن ایام خاصی مانند محرم، اربعین و قربان، تعداد دام‌های موجود در کشور کاهش یافته و احتمالا این روند تا پایان بهمن‌ماه ادامه داشته باشد؛ بنابراین نباید انتظار کاهش قیمت این محصول را تا پایان سال داشت.

ملکی در پایان اضافه کرد: واردات گوشت از کشورهای آسیای میانه، باعث شد تا کمی از شدت نوسانات قیمتی کاسته شود و به نظر می‌رسد اگر این روند وارداتی تا پایان بهمن ماه ادامه یابد، مشکل خاصی از نظر تامین گوشت قرمز در کشور وجود نخواهد داشت./

V-950907-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید