Iranian Agriculture News Agency

"طرح 2025" فرانسه راه‌اندازی شد؛

پیشرفت در نوآوری‌های کشاورزی و بهبود عملکرد زیست‌محیطی

طرح 2025 فرانسه در زمینه نوآوری کشاورزی، با هدف بهبود ظرفیت کشاورزی فرانسه همراه با تحقیق و پیشرفت در نوآوری‌های کشاورزی برای رقابت در بازار جهانی و بهبود عملکرد زیست‌محیطی راه‌اندازی شده است.

پیشرفت در نوآوری‌های کشاورزی و بهبود عملکرد زیست‌محیطی


طرح 2025 فرانسه در زمینه نوآوری کشاورزی، با هدف بهبود ظرفیت کشاورزی فرانسه همراه با تحقیق و پیشرفت در نوآوری‌های کشاورزی برای رقابت در بازار جهانی و بهبود عملکرد زیست‌محیطی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت French Food in the us ، این در حالی است که بیش از 10درصد بودجه عمومی تحقیق و توسعه به کشاورزی اختصاص داده شده است. چرا که فرانسه یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در تحقیقات کشاورزی در اروپا به‌شمار می‌رود.

به‌منظور دستیابی به این هدف، دولت فرانسه یک گروه کاری در حوزه توسعه برای طرح یاد شده ایجاد کرده و دارای چهار اولویت فراگیر توسعه است که در اینجا به خلاصه‌ای از آنها اشاره می‌شود:


- تقویت تحقیقات در حوزه خاک، کشاورزی و آب و هوا

این بخش تا حد زیادی در فرانسه ازجمله طرح‌های پیشگام است که به‌طور رسمی در بیست‌ویکمین کنفرانس آب و هوا پاریس در سال گذشته، با هدف افزایش مقدار کربن در خاک از طریق استفاده از روش‌های مختلف کشاورزی راه‌اندازی شد.

با توجه به برآورد دانشمندان، سالانه با افزایش 0.4 میزان کربن ذخیره شده در خاک می‌توان تولید انتشار کربن توسط انسان را جبران کرد.

بودجه در راستای برنامه بین‌المللی داده‌های کربن خاک و یک شبکه ملی تخصص‌های علمی و تکنیک‌های تحقیقات خاک در نظر گرفته شده است.


- کشاورزی، مرکز استراتژی تحقیقات ملی

این بخش شامل بودجه بیشتری برای طرح‌های میان‌رشته‌ای است که کشاورزی نقش کلیدی در آن بازی می‌کند و شامل آب و هوا، زیست‌شناسی، بیوتکنولوژی، داده‌ها و کشاورزی دقیق می‌شود.

در حوزه بیوتکنولوژی، فرانسه دارای ابزار غیرقابل انکار در سطح تحقیقاتی و کسب و کار است. این بخش سرمایه‌گذاری قابل توجهی در فن‌آوری‌های جدید در این زمینه را فراهم می‌کند که می‌توان به برنامه جدید تحقیقاتی و افزایش در زیرساخت‌های اختصاص داده شده به بیوتکنولوژی اشاره کرد که در این زمینه منابع تقویت شده و افزایش یافته است.


- توسعه "کشاورزی دقیق" و فناوری دیجیتال در حوزه کشاورزی

مسائل مربوط به سلامت در بخش کشاورزی نیاز به افزایش ابزارهای تشخیصی و انتشار اطلاعات در میان حوزه‌های مختلف دارد که در این راستا، توسعه فناوری‌های جدید در زمینه سنسور‌های زیستی bio-sensors (1) و خدمات دیجیتال مرتبط افزایش خواهد یافت که شامل طرح پیشنهادی برای توسعه سنسورهایی زیستی پیشرفته‌تر با تمرکز روی مسائل بهداشتی است.

همچنین ایجاد پورتال داده‌های کشاورزی برای همکاری نزدیک با سازمان های حرفه‌ای کشاورزی ایجاد می‌شود که به افراد این امکان را می‌دهد تا در زمینه کشاورزی به حفظ و ضبط داده‌های خود اقدام و امکان دسترسی به داده‌های عمومی را ساده تر کنند. همچنین می‌توان از اطلاعات و راهکارها برای حل مشکلات کشاورزی بهره برد.


- ایجاد "لابراتوار زنده" برای افزایش نوآوری

این بخش پایانی پروژه کشاورزی است. که به اصطلاح "لابراتوار زنده" (2) نامیده می‌شود که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مربوط به راهکارهای نوآورانه کشاورزی را ترویج می‌دهد که دو پروژه اولیه اعلام شده آن شامل استفاده از آگرئاکولوژی agro-ecology در منطقه Limagne (3) و دیگری استفاده از شیوه‌های پایدار در حوزه دامداری در منطقه Brittany (4) فرانسه است./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://frenchfoodintheus.org/


پی‌نوشت:

1- Biosensor : حسگر زیستی یا بیوسنسور، نام گروهی از حسگرها است که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند تنها با یک ماده خاص واکنش نشان دهند. نتیجه این واکنش به‌صورت پیام‌هایی درمی‌آید که یک ریزپردازنده می‌تواند آنها را تحلیل کند.

2- living laboratories

3- Limagne : یک دشت بسیار حاصلخیز در منطقه Auvergne فرانسه که تولیدات آن به‌طور خاص غلات چغندرقند است.

4- Brittany : یک منطقه فرهنگی در شمال غرب فرانسه است. ماهیگیری و کشاورزی فعالیت‌های مهم آن به‌شمار می‌رود که می‌توان به پرورش گاو، خوک و طیور و تولید غلات و حبوبات و سبزیجات اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید