Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

در نظر گرفتن ردیف بودجه مستقل برای طرح تنفس

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از در نظر گرفته شدن ردیف بودجه مستقل برای اجرای طرح تنفس خبر داد.

در نظر گرفتن ردیف بودجه مستقل برای طرح تنفس


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از در نظر گرفته شدن ردیف بودجه مستقل برای اجرای طرح تنفس خبر داد.

علی‌محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: از آنجا که طرح تنفس بدون در نظر گرفتن کمک‌های دولتی امکان اجرا ندارد، ساز و کار بودجه‌ای لازم در لایحه بودجه سال 96 برای آن پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال 96 ردیف بودجه‌ای را برای این مهم در نظر خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: پیشنهاد ما به دولت نیز این است که یک ردیف بودجه مناسب را برای اجرای کامل و جامع طرح تنفس جنگل پیش‌بینی و به مجلس ارایه کند تا طرح تنفس بدون عیب و نقص با رعایت جمیع جهات به اجرا در بیاید.

وی به این پرسش که اگر دولت ردیف بودجه مستقل و مناسب برای طرح تنفس در نظر نگرفت، آیا مجلس به عنوان قانونگذار راسا در این زمینه وارد عمل خواهد شد، این گونه پاسخ داد: ما پیش‌بینی‌های لازم را با هماهنگی دولت خواهیم کرد.

طرح تنفس با توقف بهره‌برداری تجاری از جنگل‌های شمال از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه‎ها و پیشنهادات جداگانه و موازی در حال پیگیری است. البته متولیان سازمان حفاظت محیط زیست و مجلس معتقدند که با هماهنگی سازمان جنگل‌ها به عنوان متولی مدیریت عرصه‌های جنگلی برای تنفس برنامه تدوین کرده‌اند.

در این میان وزیر جهاد کشاورزی با ابلاغیه اول آبان ماه خود بر اجرای طرح تنفس تاکید کرده و به سازمان جنگل‌ها تکلیف کرد تا بهره‌برداری تجاری از جنگل‌های شمال را متوقف کند اما شنیده‌ها حاکی است، طرح‌های در دست تدوین مجلس شورای اسلامی کاهش سالانه 20 درصد از حجم برداشت چوب جنگل‌های شمال را به عنوان مصوبه قانونی، به دولت تکلیف خواهد کرد./

L-950906-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید