Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه ایتالیا در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر توسعه اقتصاد ایتالیا آغاز به کار کرد:

بازرگانان و سفیران اروپایی، میهمان غرفه نخستین پالایشگاه غلات ایران

تیم صادراتی زرفروکتوز کار خود را در مسیر فتح بازارهای بین‌المللی، در نمایشگاه ایتالیا دنبال می‌کند.

بازرگانان و سفیران اروپایی، میهمان غرفه نخستین پالایشگاه غلات ایران


تیم صادراتی زرفروکتوز کار خود را در مسیر فتح بازارهای بین‌المللی، در نمایشگاه ایتالیا دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، این نمایشگاه که امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر توسعه اقتصاد ایتالیا افتتاح شد تا 26 نوامبر 2016 -ششم آذرماه جاری- برپاست.

زرفروکتوز نخستین و بزرگ‌ترین تولیدکننده فروکتوز ایران با حضور در این نمایشگاه بین‌المللی، در راستای تحقق اهداف صادرات‌محور خود برآمده است.

در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، سفیر اقتصادی بخش سیسیل میهمان زرفروکتوز بود و با محصولات نخستین پالایشگاه غلات ایران آشنا شد.

پیش از این، در شهریورماه امسال بعد از سال‌ها وابستگی صنعت ایران به ورود شیرین‌کننده‌های بر پایه غلات، برای نخستین‌بار در کشور نخستین محموله "های‌فروکتوز" تولیدی توسط شرکت زرماکارون تولید و صادر شد. مرتضی سلطانی رئیس هیأت‌مدیره پالایشگاه غلات زر در آیینی که به مناسبت آغاز به کار این واحد برگزار شده بود، در خصوص صدور نخستین محموله فروکتوز ایرانی به خارج از مرزهای کشور گفته بود: امروز به همت جوانان این سرزمین و با لطف و موهبت الهی توانستیم با اندیشه ای فرامرزی برای نخستین بار در کشور و پس از سال ها واردات محصولات مشابه، ضمن جلوگیری از خروج ارز، در راستای ارزآوری برای اقتصاد ایران عزیز گامی مثبت برداریم.

شربت فروکتوز از مشتقات قندی پالایشگاهی ذرت است که با توجه به نیاز کشور به شیرین کننده ها، وضعیت نامتعادل قیمت شکر و شرایط پیش آمده برای صنایع شیرینی و شکلات و امثال آن، جایگزین مناسبی برای شکر محسوب می شود و می تواند نقش مؤثری در کنترل قیمت شیرین‌کننده‌ها ایفا کند.

با حضور زرفروکتوز در نمایشگاه ایتالیا در عمل گام عملی دیگری از گروه صنعتی زر برای پا نهادن به بازارهای اروپا به ویژه پس از برجام برداشته شده است./



S-950902-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید