Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای ملی کشاورزان تایلند خواستار اصلاحات کشاورزی شد:

حرکت به سوی کشاورزی یکپارچه و توسعه پایدار

پراپات پانیاچاتراکسا Prapat Panyachatraksa، رئیس شورای ملی کشاورزان National Farmers Council، از وزارت کشاورزی و تعاونی، اصلاح بخش کشاورزی و حرکت به سوی کشاورزی یکپارچه و توسعه پایدار برای کمک به کاهش فقر را خواستار شد.

حرکت به سوی کشاورزی یکپارچه و توسعه پایدار


پراپات پانیاچاتراکسا Prapat Panyachatraksa ، رئیس شورای ملی کشاورزان National Farmers Council ، از وزارت کشاورزی و تعاونی، اصلاح بخش کشاورزی و حرکت به سوی کشاورزی یکپارچه و توسعه پایدار برای کمک به کاهش فقر را خواستار شد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Bangkok Post ، رئیس شورای ملی کشاورزان به بانکوک پست ( Bangkok Post ) گفت: "اصلاح بخش کشاورزی در راستای پایداری می‌تواند به چهار میلیون خانوار فقیر کشاورز و کاهش بار مالی دولت کمک کند."

پراپات پانیاچاتراکسا اظهار کرد: "با این حال نگران گروه‌های صاحب نفوذی است که می‌توانند مانع هر گونه اصلاحات شوند. این‌ها افراد درگیر صنعت چند میلیاردی کود شیمیایی و آفت‌کش‌ها هستند که در سیاست‌های تعیین شده توسط وزارت اثرگذار هستند."

کشاورزی یکپارچه یک سیستم کشاورزی است برخلاف روش تک‌محصولی، شامل چندین فعالیت همزمان، مانند تولید چند محصول و دام است. این سیستم می‌تواند به کاهش نهاده‌ها هم کمک کند.

در ادامه وی، از سیاست وزارت کشاورزی و تعاونی که طی 50 سال روش کشاورزی تک‌محصولی و کشاورزی فشرده (1) را انجام داده و منجر به آسیب‌پذیری این بخش شده است، انتقاد کرد.

پانیاچاتراکسا خاطرنشان کرد: "یک واحد نیز تحت Agriculture Department ، به کشاورزی ارگانیک می‌پردازد."

وی گفت: "میلیون‌ها خانوار کشاورز تایلندی از نظر اقتصادی در سطح پاییینی قرار دارند و وجود قیمت‌های پایین در سال‌های اخیر، باعث شده تا بسیاری از آنها بدهکار شوند. همچنین دور تازه‌ای از کاهش قیمت برنج، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است."

رئیس شورای ملی کشاورزان ادامه داد: "برخی از خانواده‌ها که به کشاورزی یکپارچه روی آوردند و از مواد شیمیایی برای کشت استفاده نمی‌کنند،‌ زندگی راحت‌تری دارند."

پانیاچاتراکسا تأکید کرد: "سیاست وزارت کشاورزی و تعاونی نمی‌تواند به توانمندسازی کشاورزان تایلندی کمک کند."

به باور وی، متقاعد کردن کشاورزان کار آسانی نیست، به‌ویژه کسانی که محصولات‌‌شان توسط دولت پشتیبانی می‌شود، اما یک دید درست از سوی دولت می‌تواند به تشویق کشاورزان کمک کند.

پانیاچاتراکسا معتقد است: "نفوذ شرکت‌های بزرگ دولتی و موافقتنامه‌های تجارت آزاد ( free trade agreements : FTA )، ضربه‌ به بخش کشاورزی وارد کرده است.

به عنوان مثال، تجارت آزاد ( FTA ) بین چین و تایلند، باعث ضربه به حوزه گیاهان معتدل شد؛ همچنین توافقنامه‌های دوجانبه با استرالیا و نیوزیلند و چشم‌پوشی از مالیات واردات گوشت، به دامداری صدمه زد و سیاست اخیر معاف از مالیات برای گندم وارداتی برای تولید خوراک دام، قیمت ذرت از 9 تا 10 بات ( baht : واحد پول تایلند)، به سه بات در یک کیلوگرم کاهش یافت.

وی یادآور شد: "با برداشتن مالیات گندم وارداتی، تایلند چهار میلیون تن گندم در طی دو سال گذشته وارد کرده است. همچنین با وجود مواد اولیه ارزان‌تر، اما قیمت خوراک دام در طول دو سال کاهش پیدا نکرده است."

این مقام مسئول از دولت خواست تا کشاورزان را در مسیر تولید محصول با ارزش افزوده بیشتر قرار دهد، تا راهی برای افزایش درآمد آنها باشد.

پانیاچاتراکسا اشاره کرد: "در این راستا،‌ برای کمک به کشاورزان برای تولید محصولات با ارزش افزوده و تنظیم این مسئله برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​ ، بانک کشاورزی و تعاونی‌های کشاورزی ( BAAC : Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives ) 72 میلیارد بات به شکل وام به کشاورزان می‌دهد. این در حالی است که پیش از این 30 میلیارد بات بین سه تا چهارهزار نفر، تقسیم شده است."

وی که عضو هیأت‌مدیره BAAC نیز است، گفت: "این بانک دوره پرداخت بدهی برای کشاورزان را عقب برده، چراکه به‌طور معمول، پس از برداشت، زمان بیشتری برای فرآوری محصولات پیش از فروش، نیاز دارند."

بانک به‌زودی با تصویب هیأت‌مدیره، برای راه‌اندازی یک صندوق سرمایه ‌گذاری پنج میلیارد بات است.

پانیاچاتراکسا اطمینان دارد که صندوق سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگتری نسبت به بخش‌های صنعتی ایجاد می‌شود.

وی باور دارد که چنانچه کشورها بخش کوچک و متوسط (کشاورزی) خود را تقویت کنند، می‌توانند به رشد اقتصادی که همیشه از بخش کشاورزی آغاز و سپس به سایر بخش‌ها گسترش می‌یابد، دست یابند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.bangkokpost.com/


پی‌نوشت:

1- intensive farming : کشاورزی فشرده نقطه مقابل کشاورزی پایدار است. تفاوت کشاورزی پایدار و کشاورزی فشرده در این است که در کشاورزی پایدار بر ثبات عملکرد در طولانی مدت و تأثیر حداقلی بر محیط زیست تأکید می‌شود. در حالی که در کشاورزی فشرده بر اهداف کوتاه‌مدت و حداکثر عملکرد تأکید می‌شود. در سیستم‌های فشرده به‌علت تک‌کِشتی بودن و کوتاه بودن مدت بقای گیاه روی خاک (یک فصل زراعی)، تلفات عناصر غذایی زیاد و حساسیت به آفات، بالا است. در این سیستم مصرف بالای نهاده‌ها مانعی برای فرآیندهای اکولوژیکی طبیعی است. کشاورزی فشرده بر مصرف بالای نهاده‌های شیمیایی و انرژی استوار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید