Iranian Agriculture News Agency

برنامه رادیویی این هفته رادیو اقتصاد اعلام شد:

انعکاس دستاوردهای محققان در توسعه ماشین آلات کشاورزی برنج، گندم و ذرت در "خوشه چین"

دستاوردهای محققان در زمینه توسعه ماشین‌آلات برخی غلات، قرار است طی هفته جاری در برنامه "خوشه چین" رادیو اقتصاد مطرح شود.

انعکاس دستاوردهای محققان در توسعه ماشین آلات کشاورزی برنج، گندم و ذرت در "خوشه چین"

قرار است در هفته جاری، دستاوردهای محققان در زمینه توسعه ماشین‌آلات برخی غلات، مطرح شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رادیو اقتصاد هر هفته‌با پخش برنامه "خوشه چین" میزبان یکی از محققان پرتلاش کشورمان است تا با آموزش نکات ترویجی مورد نیاز، گامی ارزنده در تولید با کیفیت و افزایش بهره‌وری در مزارع کشاورزی بردارد. برنامه رادیوئی "خوشه چین" این هفته نیز از حمیدرضا گازر، دانشیار پژوهشی و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی دعوت کرده تا با بیان نقش و کارکرد ماشین‌های فرآوری برنج، گندم و ذرت در تولید محصولات کشاورزی، هموطنان را با وضعیت کلی تولید برنج، گندم و ذرت و ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون آن آشنا کند.

‌حمیدرضا گازر با دارا بودن تخصص ماشین‌های پس از برداشت و خشک کن‌های کشاورزی، این هفته مهمان صمیمی برنامه رادیویی است تا در کنار ناصر نوروزی، کارشناس دفتر امور فناوری سازمان به عنوان کارشناس مجری، تهیه کننده "خوشه چین" را برای ساخت برنامه‌ای مفید یاری کند. همچنین در خلال این برنامه که روز‌های زوج پخش می‌شود، در ارتباط با موضوعات مختلفی از جمله فرایند خشک کردن شلتوک در کارخانه‌های برنجکوبی در شمال کشور، تلفات بذر موجود در کارخانجات فرآوری بذر گندم و اصلاح روش انتقال دانه در کارخانه‌های تولید بذر ذرت به منظور کاهش تلفات بذر با دیگر صاحبنظران و دست‌اندرکاران این عرصه نیز گفت‌وگو خواهد شد.

لازم به ذکر است که برنامه‌های رادیو اقتصاد روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 13:30 روی موج FM98MHz و همچنین بر روی سایت اینترنتی ( radioeghtesad.irib.ir ‌) قابل دریافت است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید