Iranian Agriculture News Agency

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در نشست مشترک با تعاون روستایی و جهاد کشاورزی استان تهران:

نظام‌های صنفی صدای بخش کشاورزی هستند

مدیر تعاون روستایی استان تهران گفت: نظام صنفی باید زبان گویا و سخنگوی بخش کشاورزی باشد. حلقه اتصال دولت به بخش کشاورزی، تشکل‌ها به‌ویژه نظام صنفی هستند.

نظام‌های صنفی صدای بخش کشاورزی هستند


رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در نشست مشترک با تعاون روستایی و جهاد کشاورزی استان تهران نظام های صنفی را صدای بخش کشاورزی دانست و تأکید کرد: آن ها موظف به انعکاس مسایل بخش کشاورزی هستند.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیر تعاون روستایی استان تهران در ابتدای این نشست گفت: نظام صنفی باید زبان گویا و سخنگوی بخش کشاورزی باشد. حلقه اتصال دولت به بخش کشاورزی، تشکل ها و بویژه نظام صنفی هستند.

زربخش افزود: سیاست سازمان تعاون روستایی بر حمایت و پشتیبانی از این نظام است و اعلام آمادگی می شود از امکانات موجود برای آموزش نظام ها استفاده شود.

وی همچنین از برنامه ریزی به منظور برگزاری همایش تشکل ها، تعاونی ها و نظام های صنفی استان برای بحث و تبادل نظر و ایجاد فضای همکاری بیشتر بین آن ها در آینده خبر داد.

هاشمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان تهران نیز با توجه به انتقادات وارده مبنی بر همکاری ضعیف مجموعه جهاد کشاورزی استان و شهرستان های تابعه با نظام صنفی کشاورزی بر انعکاس و اطلاع رسانی بیشتر آنها به مجموعه جهاد کشاورزی استان تأکید کرد.

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی نیز با طرح موضوع شکل گیری نهادهای اجتماعی در جوامع امروزی و بیان تجارب دیگر کشورها گفت: نهادهای اجتماعی از جمله نظام صنفی کشاورزی دارای جایگاه مهم و حساسی در پیگیری منافع حرفه ای، صنفی و اجتماعی هستند.

مسلمی افزود: چالش مهم پیش روی این نهادها پذیرش آنها توسط ذینفعان هم دولتی ها و هم غیردولتی هاست که باید برای آن خود نهادها برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی یادآور شد: دبیران اجرایی نظام های صنفی کشاورزی مجری مقررات و مصوبات نظام صنفی هستند و پاسخگوی همه ذینفعان خود باید باشند، بنابراین داشتن مهارت و تسلط در بکارگیری قوانین و مقررات همراه با داشتن مهارت های اجتماعی در برقراری تعامل و نحوه مدیریت امور نظام توسط آنها ضروری است.

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی تأکید کرد: اعضای هیأت مدیره نظام های صنفی و دبیران اجرایی نظام های صنفی دارای مسئولیت اجتماعی هستند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور نیز در این جلسه گفت: چالش رو به روی ما باور و نگاه مجموعه دولتی به بخش غیردولتی و خصوصی است و ما به عنوان بخش غیردولتی باید با عملکرد خودمان نشان دهیم که ظرفیت هایی برای انجام امور داریم.

ملک زاده با اشاره به نگرانی هایی که در مجموعه دولتی برای باز کردن فضا برای اقدام و عمل تشکل ها وجود دارد یادآور شد: ضمن اطلاع رسانی مناسب اقدامات و فعالیت ها و ظرفیت ها باید این اعتماد ایجاد شود تا امکان همکاری و تعامل بیشتر فراهم شود.

وی تعدد تشکل ها را نافی عدم نیاز به صنف ندانست و اظهار داشت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی برای هویت دار شدن، دفاع از حق و حقوق صنفی و حرفه ای نیاز به صنف دارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، بهره گیری از فرصت هایی از جمله تجارب دیگر صنوف، وجود نگاه مثبت دولت به بخش غیردولتی و ظرفیت های ایجاد شده از نظام صنفی در سرتاسر کشور را یادآور شد.

وی نظام های صنفی را صدای بخش کشاورزی دانست و تأکید کرد: آن ها موظف به انعکاس مسایل بخش کشاورزی هستند.

گفتنی است نشست مشترک رؤسای هیأت مدیره و دبیران اجرایی نظام های صنفی کشاورزی استان تهران با حضور رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی و رؤسای ادارات دفتر، مدیر تعاون روستایی استان، مدیر هماهنگی ترویج و نماینده جهاد کشاورزی استان، روز بیست و چهارم آبان ماه جاری در محل سازمان تعاون روستایی استان تهران برگزار شد./

S-950829-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید