Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری در پاسخ به ایانا احتمال داد:

500 هزار تن پرتقال امسال صادر می‌شود/ فروش نرفتن 2000 تن انار داراب کذب است

وزارت جهاد کشاورزی، از آمادگی این وزارتخانه برای صادرات پرتقال خبر داد.

500 هزار تن پرتقال امسال صادر می‌شود/ فروش نرفتن 2000 تن انار داراب کذب است


وزارت جهاد کشاورزی، از آمادگی این وزارتخانه برای صادرات پرتقال خبر داد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهادکشاورزی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، گفت: با توجه به پیش‌بینی تولید 2 میلیون و 700 هزار تن پرتقال در سال جاری، احتمال می‌رود تا سقف 500 هزار تن از این محصول صادر شود.

ابوالقاسم حسن‌پور، با اشاره به اینکه قرار است به محض برداشت، صادرات آغاز شود، افزود: این محصول می‌تواند به روسیه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده و از هم‌اکنون هماهنگی‌های لازم با واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی انجام گرفته است.

حسن‌پور در ارتباط با محصول انار اظهار کرد: چندی پیش، یکی از روزنامه‌ها درباره فروش نرفتن دوهزار تن انار داراب خبر داده بود که این موضوع کذب است. زیرا این محصولات چون از نوع درجه سه بودند، برای واحدهای فراوری استان مرکزی ارسال شدند و به قیمت 500 تا 600 تومان در هر کیلوگرم به فروش رفتند.

به گفته وی، امسال بیش از یک میلیون و 10 هزار تن انار در کشور تولید شده که پیش‌بینی‌ها نیز در همین مقدار خلاصه می‌شد. به عبارتی می‌توان ادعا کرد که باغداران انار، امسال معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: خوشبختانه قیمت‌ها نیز مناسب است و باغداران رضایت کامل دارند. اکنون این محصول از تولیدکنندگان بین 2500 تا 3500 تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر انار از استان‌هایی مانند زنجان، قزوین و فارس به کشورهای مختلفی مانند روسیه صادر می‌شود./

V-950825-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید