Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار استان کرمان اعلام کرد:

برداشت زعفران از 12 هکتار مزارع شهرستان انار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: میزان تولید در واحد سطح به طور میانگین دو کیلو گرم و بالاترین عملکرد تولید در واحد سطح تاکنون سه کیلوگرم بوده و با توجه به نوپا بودن زعفران در شهرستان و افزایش تجربه کشاورزان عملکرد در سال های آتی افزایش می یابد.

برداشت زعفران از 12 هکتار مزارع شهرستان انار


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار استان کرمان از برداشت زعفران از 12 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، عباس مهران با بیان این مطلب گفت: کاشت زعفران از سال 93شهرستان آغاز شد و در حال حاضر سطح زیر کشت مزارع زعفران دوازده و نیم هکتار است که قابلیت افزایش تا 20 هکتار را دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو هکتار افزایش سطح زیر کشت در شهرستان داشته ایم، افزود: در شهرستان زعفران کاری با هشت هکتار شروع شد و در سال جاری عملکرد در حدود 2.5 - 3 کیلوگرم پیش بینی می شود.

مهران میزان افزایش سطح زیر کشت را حدود 10 هکتار در پنج ساله آینده اعلام کرد و گفت: تاکنون در سال اول براساس تفاهم نامه دو هکتار افزایش سطح زیر کشت وجود داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در پایان گفت: میزان تولید در واحد سطح به طور میانگین دو کیلو گرم و بالاترین عملکرد تولید در واحد سطح تاکنون سه کیلوگرم بوده و با توجه به نوپا بودن این محصول در شهرستان و افزایش تجربه کشاورزان عملکرد در سال های آتی افزایش می یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید