Iranian Agriculture News Agency

بنیانگذار ماهنامه برزگر برای همیشه از جامعه کشاورزی خداحافظی کرد

درگذشت پیشکسوت مطبوعات کشاورزی ایران، همزمان با روزهای آغازین نمایشگاه مطبوعات

درگذشت عبدالرضا میربلوک، روزنامه‌نگار پیشکسوت کشورمان در سن ٧٤ سالگی باعث تأثر گسترده جامعه رسانه‌ای به‌ویژه اصحاب خبر در بخش کشاورزی شد.

درگذشت پیشکسوت مطبوعات کشاورزی ایران، همزمان با روزهای آغازین نمایشگاه مطبوعات


درگذشت عبدالرضا میربلوک، روزنامه‌نگار پیشکسوت کشورمان در سن ٧٤ سالگی باعث تأثر گسترده جامعه رسانه‌ای به‌ویژه اصحاب خبر در بخش کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، درگذشت زنده‌یاد میربلوک باعث تأثر شدید جامعه بخش کشاورزی به‌ویژه فعالان رسانه‌ای این حوزه شد تا آنجا که ضمن انتشار پیام‌های گسترده تسلیت و تصاویر آن زنده یاد در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته که مطبوعات تخصصی بخش کشاورزی بر خلاف امسال با غرفه مستقل و مناسبی حضور داشتند، پیام‌هایی نیز از سوی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی جهاد کشاورزی صادر شد.

زنده‌یاد میربلوک که در مردادماه سال 1321 در روستای چناران مشهد متولد شد. دوره دبستان و دبیرستان خود را در مشهد گذراند و از نوجوانی، به‌عنوان ویراستار در یک دفتر وکالت شروع به کار کرد. سپس خبرنگار سرویس حوادث روزنامه آفتاب شرق مشهد شد.

او با گذشت زمان توانست پرده از یک اتفاق جنایی بردارد و به همین دلیل او را به‌عنوان خبرنگار نمونه روزنامه معرفی کردند. در 20 سالگی دوره خبرنگاری روزنامه کیهان را گذراند. در همان دوران به‌عنوان خبرنگار اقتصادی وارد روزنامه آیندگان شد. به علت فعالیت‌هایش، بورسیه تحصیلی روزنامه‌نگاری لندن را گرفت و سال 1356 راهی انگلیس شد و سال 1357 خورشیدی و در زمان انقلاب به تهران بازگشت.



میربلوک در سال 1371 همراه زنده‌یاد "منوچهر عیسی‌خانی" مجله کشاورزی و دامپروری برزگر از نشریات شناخته شده در بخش کشاورزی را راه‌اندازی کرد و بیش از سه دهه مدیر مسئولی این مجله را عهده‌دار بود که پس از چند سال بیماری سخت، اخیرا صلاح دید تا امتیاز و مدیرمسئولی برزگر را که همچون فرزندش دوست می‌داشت، با وجود این که متقاضیان پرشماری برای اخذ امتیازش داشت، (پس از موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به محمدرضا جمشیدی از کارشناسان کشاورزی و روزنامه‌نگاری تخصصی بخش واگذار کند. میربلوک چند لوح تقدیر در حوزه خبرنگاری کشاورزی و دامپروری کسب کرده بود و آخرین مورد آن دریافت لوح تقدیر از رئیس جمهوری در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز در آبان‌ماه سال 92 خورشیدی بود. بر اساس یکی از جمله‌های ماندگار وی در عالم مطبوعات، این روزنامه‌نگار پیشکسوت حرفه‌اش را چنین تعریف کرده است‌: "حرفه روزنامه‌نگاری، یک بیماری دوست‌داشتنی است."


پیام‌های تسلیت جداگانه معاون وزیر ارشاد و رئیس مرکز روابط عمومی جهاد کشاورزی

در پی درگذشت این روزنامه‌نگار پیشکسوت، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این پیشکسوت رسانه بخش کشاورزی را تسلیت گفتند.

در پیام حسین انتظامی آمده است: "و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام". درگذشت پیشکسوت مطبوعاتی و روزنامه‌نگار باسابقه، زنده‌یاد "عبدالرضا میربلوک" را به خانواده گرامی آن مرحوم، همسر محترم و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم. زنده‌یاد میربلوک، روزنامه‌نگاری متعهد و دلسوز بود که عمر خود را صرف فعالیت مطبوعاتی در حوزه کشاورزی کرد. از پروردگار مهربان برای ایشان، رحمت واسعه و برای خانواده آن مرحوم، شکیبایی و اجر در تحمل مصیبت مسئلت دارم."

در پیام رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز آمده است : با نهایت تأثر و تأسف مطلع شدم جناب عبدالرضا میربلوک، مدیرمسئول هفته‌نامه برزگر، پیشکسوت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی حوزه کشاورزی که دهه‌های پربرکت عمر خود را با تعهد و عشق وافر وقف رشد و تعالی جامعه کشاورزی ساخت و منشاء خدمات ارزشمندی در عرصه رسانه کشاورزی گردید، در جوار رحمت الهی آرام گرفته است.

اینجانب ضمن تسلیت این فقدان بزرگ به اهل اندیشه و قلم، همکاران رسانه ای و جامعه کشاورزی کشور، از درگاه پروردگار منان برای این فقید سعید علو درجات و بازماندگان معزز به ویژه خانواده محترم ایشان صبر و سلامت مسئلت دارم.

ایانا نیز ضایعه فقدان این پیشکسوت مطبوعات بخش کشاورزی را به خانواده آن مرحوم و فعالان رسانه یا بخش کشاورزی تسلیت می‌گوید.

مجلس ترحیم آن زنده‌یاد سه‌شنبه هفته جاری از ساعت 16 تا 18 در سالن اجتماعات کوی نویسندگان ایران واقع در بزرگراه جلال آل‌احمد - جنب پل آزمایش برگزار خواهد شد./


S-950816-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید