Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی در شیراز خبر داد:

راه اندازی بزرگ ترین مرکز بازارچه تبادلات گیاهان دارویی در شیراز

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی گفت: طبق آخرین آمار صادرات گیاهان دارویی در سال ۲۰۱۶، ایران ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه زعفران، ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه گل محمدی و پنج میلیون دلار برای سایر گیاهان دارویی ارز آوری داشته است.

راه اندازی بزرگ ترین مرکز بازارچه تبادلات گیاهان دارویی در شیراز


مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی گفت : تا دو ماه آینده با تخصیص بودجه زیباترین، استانداردترین و بزرگترین مرکز بازارچه تبادلات گیاهان دارویی در شیراز راه اندازی می شود .

به گزارش ایانا از فارس، پیمان یوسفی آذر در سفر دو روزه خود به استان فارس پس از شرکت در ستاد گیاهان دارویی استان فارس گفت: استان فارس پتانسیل اقلیم مختلف آب و هوایی بسیار خوبی دارد و در حال حاضر فرهنگ مدیریت استانی حاکم در دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و حتی دانشگاه وجود دارد و خیلی ارزشمند است و امیدواریم گیاهان دارویی در استان فارس حداقل پیشانی کشور باشد.

وی با اشاره به عنایت ویژه وزیر جهاد کشاورزی به گیاهان دارویی و توسعه آن افزود: درحال حاضر توسعه گیاهان دارویی در طرح اقتصاد مقاومتی تهیه شده است و در جلسه گذشته ستاد فرماندهی مطرح و ایرادها هم برطرف شده و با توجه به تأیید آن در مرکز پژوهش ها به زودی مراحل نهایی آن طی می شود و امیدواریم با تصویب آن و اخذ ردیف بودجه بعد از قریب 30 سال این بخش سرو سامانی بگیرد و حمایت هایی از آن به عمل آید.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی گفت: در استان فارس انتظار این است که نخست مارکت و برند مشخص و بعد تولید شود. البته یقین دارم که این گونه کار می شود؛ زیرا همیشه این استان در خیلی از موارد پیش گام بوده است، مثل گیاه شیرین بیان که برای نخستین بار در این استان کشت شده است .

وی گفت: این قول را می‌دهم که در زمان تخصیص اعتبار نخستین استانی که اعتبار به آن تخصیص داده شود، استان فارس خواهد بود و تا دو ماه آینده بودجه ای را در اختیار این سازمان قرار خواهیم داد تا زیباترین، استانداردترین و بزرگترین مرکز بازارچه تبادلات گیاهان دارویی در شیراز راه اندازی شود.

این مقام مسئول با اشاره به بازار گیاهان دارویی در خارج از کشور گفت: گردش مالی گیاهان دارویی اروپا برابر با 150 تا 160 میلیارد دلار است که بالغ بر 50 تا 60 میلیارد دلار آن فقط متعلق به دمنوش است و من امیدوارم بتوانیم در کشورمان فرآوری های استاندارد و بسیار خوبی را داشته باشیم. البته طبق آخرین آمار صادرات گیاهان دارویی در سال ۲۰۱۶ ، ایران ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه زعفران، ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه گل محمدی و پنج میلیون دلار برای سایر گیاهان دارویی ارز آوری داشته است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید