Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به ایانا خبر داد:

طرح مطالبات زنبورداران در اتاق فکر زنبور عسل/ احیای اتاق فکر نوغانداری تا سال آینده

سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، از احیای اتاق فکر زنبور عسل در این استان خبر داد.

طرح مطالبات زنبورداران در اتاق فکر زنبور عسل/ احیای اتاق فکر نوغانداری تا سال آینده


سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، از احیای اتاق فکر زنبور عسل در این استان خبر داد.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: تشکیل اتاق فکر نه‌تنها درباره زنبور عسل، بلکه در گروه‌های دیگر زیربخش دام استان تهران وجود داشت، اما قرار است از این پس منسجم‌تر و جدی‌تر به کار خود ادامه دهد.

احمد مینایی با اشاره به اینکه زنبورداران، زحمات زیادی را در تولید فراورده‌های عسل متحمل می‌شوند، افزود: قرار است در این اتاق فکر، مباحث و مشکلات مربوط به بخش زنبور مطرح و با همفکری افراد دخیل در این صنعت، به جمع‌بندی نهایی رسیده و راهکاری برای آن ارائه شود.

ساماندهی و پایش تولید، افزایش بهره‌وری، رفع مسائلی که زنبورداران با آن درگیر هستند و رسیدگی به مطالبات فعالان صنعت در چارچوب زمانی معین، از مهم‌ترین اهداف اتاق فکر زنبورعسل استان تهران بود که وی به آن اشاره کرد.

مینایی تأکید کرد: به جز فعالان بخش خصوصی، سعی می‌شود تا حد امکان از دست‌اندکاران دولتی بخش زنبور عسل نیز دعوت کنیم تا در جلسات اتاق فکر حضور یابند. در غیر این صورت، متن صورتجلسه را برای آنها ارسال خواهیم کرد تا در جریان تازه‌ترین موضوعات صنعت زنبورداری قرار بگیرند.

وی معتقد است: بیماری‌های زنبور عسل، نحوه کوچ و استقرار زنبورستان‌ها و همچنین بحث استفاده از ملکه‌های وارداتی یا تولید داخل، برای زنبورداران در اولویت قرار دارد؛ بنابراین مقرر شد برای هر کدام از مباحث گفته شده، شورای تخصصی تشکیل و از مدیران کشوری برای حل آنها کمک خواسته شود.


اذعان باغداران دماوندی به افزایش تولید سیب با طرح پایلوت گرده‌افشانی

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پاسخ به پرسش ایانا مبنی بر دعوت از باغداران و زارعان به اتاق فکر، برای آگاهی از مزایای گرده‌افشانی، خاطرنشان کرد: ستاد گرده افشانی برای این منظور تشکیل شده که خارج از اتاق فکر است؛ اتفاقاً طرح پایلوت گرده افشانی برای سیب دماوند در سال گذشته انجام شد که خود باغدارها نیز به افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصول اذعان داشتند.

مینایی با بیان اینکه تمام ارگان‌های دخیل در صنعت زنبورداری مانند دامپزشکی، محیط‌زیست، صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری، تعاونی‌ها و تولیدکننده‌های منتخب و برتر استانی در اتاق فکر حضور دارند، تصریح کرد: از تولیدکنندگان و فعالانی که می‌توانند با ارائه ایده‌ها و نظرات خود در پیشرفت صنعت مؤثر باشند، استقبال می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه به‌دلیل پراکنده بودن درختان توت در استان تهران هنوز پرورش کرم ابریشم به معنای واقعی وجود ندارد، اظهار داشت: با این حال، قرار است اتاق فکری نیز برای توسعه نوغانداری تشکیل شود که در این زمینه از ریاست مرکز توسعه نوغانداری دعوت به عمل آمده است؛ البته امید می‌رود، اتاق فکر پرورش کرم ابریشم، تا سال آینده به نتیجه برسد./

V-950811-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید