Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 8500 تن میگو از قطب تولید در هرمزگان

پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت که تا پایان آذرماه ادامه دارد هشت‌هزار و 500 تن میگو از سه‌هزار و 200 هکتار مزرعه پرورشی برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 8500 تن میگو از قطب تولید در هرمزگان


پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت که تا پایان آذرماه ادامه دارد هشت‌هزار و 500 تن میگو از سه‌هزار و 200 هکتار مزرعه پرورشی برداشت شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان میزان تولید میگوی پرورشی با تولید بیش از ۲۲ تن میگو در هکتار در یکی از مزارع تیاب شمالی استان هرمزگان خبر داد.

سیدپرویز محبی افزود: ارتقای فن‌آوری مزارع پرورش میگو ازجمله راه‌اندازی 10 هواده و افزایش عمق استخرهای پرورش میگو به عمق 3.5 متر از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید میگوی پرورشی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از هر هکتار مزرعه پرورشی سه تن میگو برداشت شد که اکنون با ایجاد سامانه‌های جدید به 22 تن در هر هکتار افزایش یافته است.

محبی ادامه داد: ایجاد 100 فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از مزایای افزایش تولید میگوی پرورشی است.

وی تصریح کرد: میگوهای برداشت‌شده هرمزگان به چین، ویتنام، روسیه، فرانسه و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان یادآور شد: برای ارتقای فن‌آوری در مزارع دیگر پرورش میگوی هرمزگان تسهیلات بانکی با سود 15 درصد پرداخت می‌شود.

محبی تأکید کرد: سیستم هواده، غذاپاش و راهکارهای افزایش تولید در مزارع پرورشی از مهم‌ترین حمایت‌هایی است که اداره‌کل شیلات هرمزگان انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تاکنون دوهزار و 500 تن میگو برداشت شده است که 15 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است که از برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان از تیرماه آغاز شده است.

محبی همچنین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت که تا پایان آذرماه ادامه دارد، هشت‌هزار و 500 تن میگو از سه‌هزار و 200 هکتار مزرعه پرورشی برداشت شود.

گفتنی است، هرمزگان رتبه دوم تولید میگوی پرورشی پس از استان بوشهر در کشور را دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید