Iranian Agriculture News Agency

حذف استاندارد اجباری کام زنبورداران را تلخ کرد/ استقبال عراقی ها از مرغ ایرانی




با وجود شرایط اقلیمی مناسب برای توسعه بخش زنبورداری، حذف استاندارد اجباری طعم شیرین عسل را به کام زنبورداران تلخ کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان به استقبال عراقی ها از مرغ ایرانی اشاره کرد که با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و ازدیاد زائر تقاضا افزایش چشمگیری یافته است.


براساس آخرین اطلاعات در چند ماه نخست سال جاری به طور متوسط روزانه 8 هزار تن مرغ با سایز حدود 1.5 کیلو گرم به بازارهای هدف صادر شده است.


از دیگر اخبار مهم کشاورزی می توان به حذف استاندارد اجباری و تلخ شدن کام زنبورداران اشاره کرد که بر اساس سودجویی افراد فرصت طلب و عرضه شبه عسل ها به بازار منافع زنبوردارن به خطر افتاده است.


در هفته ای که گذشت عفت رئیسی سرحدی مدیر عامل اتحادیه زنبورداران اعلام کرد که علی رغم پیگیری های صورت گرفته تا کنون سازمام ملی استاندارد تصمیمی در خصوص اجباری شدن این استاندارد اتخاذ نکرده که انتظار می رود با توجه به کاهش صادرات عسل و بی اعتمادی مصرف کنندگان این امر هر چه سریع تر اتفاق بیفتد.




توسعه صادرات محصولات کشاورزی در گرو چیست؟

کارشناسان معتقدند که کاهش نرخ سود تسهیلات گامی مثبت در جهت رشد و توسعه صادرات محصولات کشاورزی است و این امر جهش حداقل 10 الی 20 درصدی صادرات را به همراه خواهدداشت.




برداشت طلای سرخ کلید خورد/ نرخ زعفران آب رفت

نائب رئیس شورای ملی زعفران از آغاز برداشت طلای سرخ خبر داد و گفت: تا به امروز 30 درصد زعفران در مناطق سردسیری برداشت شده است.


محدودیت واردات، قاچاق میوه های خارجی را به همراه دارد؟

کارشناسان صدور احکام محدودیت مجوز در واردات میوه های گرمسیری را به نفع تولیدات کشاورزی دانسته و آن را غیرمرتبط با قاچاق میوه های خارجی می دانند.


استقبال عراقی ها از مرغ ایرانی/افزایش صادرات درآستانه اربعین حسینی

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و ازدیاد زائر، استقبال برای خرید مرغ ایرانی از سوی عراق افزایش یافته است.



داستان هفت خوان رستم اعلام نرخ خرید تضمینی

با گذشت یک ماه از آغاز کشت پاییزه و اهمیت کشت محصولات استراتژیک،هنوز نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام نشده است.


تلخ شدن کام زنبورداران با حذف «استاندارد اجباری»

با وجود شرایط اقلیمی مناسب برای توسعه بخش زنبورداری، حذف استاندارد اجباری طعم شیرین عسل را به کام زنبورداران تلخ کرده است.


بهبود کیفیت نان در گرو چیست؟

کارشناسان معتقدند که با یکسان سازی قیمت آرد و رقابت سالم میان واحد ها، کیفیت و به دنبال آن رضایت مردم افزایش می یابد.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید