Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

پرداخت الباقی مطالبات بیمه شدگان کشاورزی ظرف 10 روز آینده

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خوشبختانه تمامی خسارت ها تا آخر سال 94 پرداخت شده و در استان ظرف 10 روز آینده الباقی مطالبات بیمه شدگان پرداخت می شود.

پرداخت الباقی مطالبات بیمه شدگان کشاورزی ظرف 10 روز آینده

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت الباقی مطالبات بیمه شدگان کشاورزی ظرف 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگارایانا از اردبیل، اصغر پرتوی در نشست مشترک مسئولان ارشد صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با مدیران استانی و شهرستانی جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی و صندوق بیمه استان با اعلام این مطلب افزود: شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور و استان و اهمییت بیمه مدیریت ریسک در حوادث غیر مترقبه در حوزه کشاورزی در سال های اخیر وقوع حوادث متعددی از جمله سیل های وحشتناک و طوفان های فصلی، خشکسالی، برف و یخبندان و تگرگ، سرمازدگی و آتش سوزی های وسیع و سایر حوادث طبیعی گوناگون در استان باعث شده ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر محسوب شود.

وی افزود: از طرفی وقوع این حوادث علاوه بر بروز تلفات و خسارت های مختلفی به واحد های تولیدی و باغات و دام و طیور و کلاً محصولات کشاورزی امنیت روحی و روانی و اقتصادی مردم را به خطر می اندازد و برای این هم ضرورت دارد حمایت های بیمه ای از طرف دولتمردان و مسئولان بی وقفه انجام گیرد و همکاری های کشاورزان در کنار این حمایت ها به صورت مطلوب احساس شود.

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اهمیت بیمه در حوزه کشاورزی گفت: اگر چه در کلیات امنیت در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما بیمه بالاترین امنیت روانی و اقتصادی محسوب می شود؛ زیرا بیمه می تواند در کشور باعث تقویت بنیه اقتصادی و اجتماعی آسیب دیدگان شده و با ایجاد اطمینان و اعتماد امنیت روحی و روانی در میان تولید کنندگان و جمعیت بهره برداران که محور تولید هستند، امید آفرینی واقعی نماید .

وی افزود: بیمه بخش کشاورزی حمایتی است و تجاری نبوده بنابر این پوشش بیمه کشاورزی افزایش یا فته و بخش زیادی از اعتبارات حوادث غیر مترقبه در راستای پرداخت و تأمین خسارات کشاورزان اختصاص یابد .

وی در پایان گفت: خوشبختانه تمامی خسارت ها تا آخر سال 94 پرداخت گردیده و در استان ظرف ده روز آینده الباقی مطالبات بیمه شدگان پرداخت می شود و امید واریم صندوق مرکزی در باب اطلاع رسانی و فرهنگ سازی که از اهداف اساسی کلان کشوری دراین زمینه می باشد همت نموده و برای این مهم اعتبارات کافی را اختصاص دهند .



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید