Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:

توسعه صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی هرمزگان به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: یکی از مهم ترین سیاست های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی، استفاده از تکنولوزی و دانش تولید و جذب سرمایه گذاران روسی و صادرات محصولات کشاورزی به این کشور است.

توسعه صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی هرمزگان به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: باید با استفاده از تجربه و سرمایه گذاری های تجار روسی در ارتقاء شاخص های اقتصادی و افزایش نرخ سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان بیشترین بهره را برد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری پوری در دیدار با استاندار اریول روسیه گفت: استفاده از مناسبات دوجانبه، تشکیل کار گروه ها و بهره گیری از بنگاه هایی که به صورت مجموعه وارد بازار می شوند، می تواند ما را در صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه یاری کند .

وی با تشریح سیاست های دولت تدبیر و امید و ظرفیت های کشاورزی هرمزگان برای صادرات محصولات در بخش کشاورزی اظهار داشت: تخصصی کردن زمینه فعالیت ها، شناخت تفاوت های حوضه تولید وتجارت، شناخت واسطه ها در زمینه های مختلف و کمک گرفتن از سفارت کشورمان در ارتباط با آنها و دعوت از سرمایه گذاران روسی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد استان،
می تواند نقش مهمی در همکاری های تجاری با کشور روسیه داشته باشد
.

در این دیدار استاندار اریول نیز گفت: در بخش کشاورزی این استان بازاری جذاب برای تجار ایرانی و روسی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و ایجاد بستر مناسب برای همکاری است.

ولادیمیر ولادیمرویچ افزود: غلات، لبنیات، گوشت، شکر، روغن نباتی، گندم سیاه و چغندر قند از مهم ترین محصولات کشاورزی این منطقه از روسیه به شمار می رود.

نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز گفت: بهترین روش برای حضور در بازارهای روسیه همکاری با فروشگاه های زنجیره ای مانند ایکس فایو که دارای شش هزار شعبه در روسیه و همچنین فروشگاه مکنیت که در سراسر روسیه شعبه دارد، است.

پاک افزود: باید با برنامه ریزی مناسب محصولات کشاورزی ازطریق مرز زمینی وارد آذربایجان و در نهایت روسیه شود .

گفتنی است رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و جمعی از تجار، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و کارشناسان، با هدف شناخت بازارهای روسیه و انعقاد تفاهم نامه تجاری در کشور روسیه حضور دارند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید