Iranian Agriculture News Agency

وزیری که فوتبال را دوست دارد

حامی کی روش و برانکو در راه وزارت

انتخاب مسعود سلطانی فر برای وزارت ورزش یک خبر خوب برای فوتبالی هاست ؛ چرا که او از علاقه مندان پرحرارت و جدی این رشته ورزشی است .

حامی کی روش و برانکو در راه وزارت





به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته نام مسعود سلطانی فر به عنوان گزینه اول دولت برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و روز سه شنبه نمایندگان نظر نهایی خود را درباره او اعلام خواهند کرد. سلطانی فر بر خلاف وزیر قبلی پیگیر جدی و حرفه ای فوتبال در زمینه بازی و داشتن اطلاعات است. به گفته نزدیکان او علاقه مند جدی و پیگیر بازی های فوتبال اروپا و جام جهانی است. اطلاعات او از سایر رشته های ورزشی و آشنایی او با جامعه ورزشی بسیار گسترده است. او دو دهه قبل قائم مقامی سازمان تربیت بدنی را بر عهده داشته است یعنی زمانی که ایران به جام جهانی فوتبال صعود کرد.


تمایل شدید او به پیگیری و بازی فوتبال می تواند مشکلات سابق وزارت و فدراسیون فوتبال را کمتر کند. گودرزی در زمان وزارت خود به بحث هایی علاقه مند بود که بیشتر به مسائل کلان برمی گشت و با اینکه بسیاری از آنها قابل دفاع بود اما واکنش های مثبتی به همراه نداشت. رویکرد وزیر سابق نسبت به فوتبال با جملاتی مثل : " یک فرد بیگانه مربیان و بازیکنان ما را تحقیر می‌کند. ما کارفرما هستیم و او کارگر ماست. همه چیز برعکس شده. انگار ما کارگر او هستیم و او کارفرما است " و " تفاوت جام جهانی برزیل با جام جهانی ۷۸ و ۲۰۰۶ چه بود؟ من نه به عنوان یک مسئولی که کلاهش پشم ندارد بلکه به عنوان یک شهروند این سؤال را کرده‌ام و می‌خواستم بدانم چه شرایط برتری نسبت به ادوار گذشته داشتیم " و " ما در حال حاضر لمپن‌های وارداتی داریم! البته فقط قیافه آدم‌ها با هم فرق می‌کند. یک نفر یقه‌اش را باز می‌گذارد و یک نفر هم مثل من یقه‌اش را می‌بندد " نمود پیدا کرده ؛ حرفهایی که به نظر عامل اصلی پایان کار او در این وزراتخانه شد .


با شرایط جدید به نظر می رسد وزارت دو وزیر کاملا متفاوت را تجربه خواهد کرد. 3 سال و اندی که مدیری فرهنگی و کاملا پیرو مباحث کلان آن را هدایت می کرد و حالا وزیری که کاملا فوتبالی است و البته سایر رشته ها را حرفه ای بازی می کند. سلطانی فر استانداری گیلان، زنجان، همدان و مرکزی را تجربه دارد و معاونت استانداری در 4 استان دیگر از او مدیری آماده برای پست های مهم ساخته است که این تجارب در کنار علاقه ورزشی او می تواند روزهای متفاوتی را برای ساختمان سئول به همراه داشته باشد. به خصوص برای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که حالا می تواند با خیالی آسوده تر به حمایت کامل وزیر ورزش امیدوار باشد ؛ وزیری که جز تیم ملی ، برای استقلال و پرسپولیس هم نقشه های بزرگی دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید