Iranian Agriculture News Agency

رئیس شیلات شهرستان میناب خبر داد:

تولید 70درصد میگوی پرورشی هرمزگان در میناب‌

پیش‌بینی می‌شود تولید میگو پرورشی شهرستان میناب به بالغ بر پنج هزار و 500 تن برسد، در حالی که سال گذشته این میزان پنج هزار و 200 تن بوده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان شیلات ایران رئیس شیلات شهرستان میناب با بیان این که میناب 70 درصد میگوی پرورشی استان را تولید می‌کند، گفت: سال گذشته این شهرستان بالغ بر پنج هزار و200تن میگوی پرورشی تولید کرده است‌ .
خلیل حیدری با اشاره به این که صنعت میگوی ایران از سال 1370 در منطقه کلاهی شهرستان میناب در بخش کلاهی آغاز شده است، گفت: شهرستان میناب همواره در استان هرمزگان در صنعت تکثیر و پرورش میگو پیشرو بوده است .
وی با بیان این که طی سال‌‌های اخیر ‌استفاده از این تجهیزات در مزارع میگو در افزایش راندمان کار موثر بوده است، گفت: بالا بردن میزان تولید میگو در واحد سطح، بهبود کیفیت محصول، افزایش میانگین وزن میگو، کاهش هزینه‌های آماده سازی در دوره‌های بعدی پرورش میگو ‌و ‌امکان مقابله با نقاط بحرانی از طریق افزایش میانگین میزان اکسیژن در استخر از اهم مزایای استفاده از این تجهیزات است .
حیدری پایداری تولید، سودآوری برای تولید کننده از طریق کاهش هزینه تولید، مقاوم کردن میگو در مقابل بیماری‌ها و جلوگیری از ورود استرس‌های محیطی به میگو، از بین بردن لایه بندی شوری و دما در آب استخر پرورش میگو و بهبود ضریب تبدیل غذایی و ...را از دیگر مزایای مهم استفاده از این تجهیزات دانست .
رئیس شیلات شهرستان میناب افزود: با پیگیری انجام شده در اداره کل شیلات هرمزگان و شیلات شهرستان میناب این مهم در حال توسعه و ترویج بیش از پیش است که خوشبختانه در حال حاضر بالغ بر 50درصد مزارع پرورش میگوی شهرستان مکانیزه شده‌اند‌ .
حیدری تصریح کرد: باتوجه به مکانیزاسیون مزارع پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود تولید میگو پرورشی شهرستان میناب به بالغ بر پنج هزار و 500 تن برسد، در حالی که سال گذشته این میزان پنج هزار و 200 تن بوده است
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید