Iranian Agriculture News Agency

غول حمل و نقل دریایی جهان به ایران می آید

کشتیرانی مرسک دانمارک پس از پنج سال وقفه و با رفع محدودیت های مالی و اقتصادی ایران، سرویس دهی به این کشور را از سر می گیرد.

کشتیرانی مرسک دانمارک پس از پنج سال وقفه و با رفع محدودیت های مالی و اقتصادی ایران، سرویس دهی به این کشور را از سر می گیرد.
نشریه لویدزلیست نوشت: کشتیرانی مرسک دانمارک پس از پنج سال وقفه با ملحق شدن به ائتلاف موسوم به 2M کشتیرانی MSC سوئیس و با رفع محدودیت های مالی و اقتصادی ایران، سرویس دهی به این کشور را از سر می گیرد.

این شرکت که مانند خطوط دیگر به دنبال اعمال تحریم ها علیه ایران، روابط تجاری با این کشور را قطع کرده بود، برای آغاز روابط تجاری اش به ایران می آید.

در آغاز سال جاری میلادی و به دنبال بازگشت دوباره شرکت MSC سوئیس به ایران، کشتیرانی مرسک دانمارک نیز خبراز مذاکراتی با طرفین ایرانی برای از سرگیری فعالیت و روابط تجاری داده بود.

در حال حاضر، هم زمان با لغو بسیاری از محدودیت های مالی و اقتصادی علیه ایران، کشتیرانی مرسک به ائتلاف 2M شامل کشتیرانی CMA CGM فرانسه، مرچنت هیوندایی کره جنوبی، اتحادیه عرب UASC و MSC سوئیس ملحق شد که در دوران پسا تحریم، سرویس دهی به ایران را از سر گرفته است.

مدیرعامل منطقه ای مرسک دانمارک در این باره گفت: با توجه به سابقه طولانی و غرورآفرین 60 سال همکاری با ایران، ما از بازگشت دوباره به این کشور بسیارخرسندیم.

"کریستین جول نایهولم "افزود: این بدان معنی است که مشتریان مرسک که به مقصد و از مبدأ ایران رفت و آمد و تجارت می‌کنند، می‌توانند از شبکه جهانی حمل و نقل آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بازارایران از پتانسیل قوی برخورداراست، گفت: این کشورنقش حیاتی را درتجارت جهانی برعهده دارد وبا داشتن جمعیتی بیش از 80 میلیون، ایران به عنوان دومین کشور بزرگ در خاورمیانه شاهرگ تجاری برای کشورهایCIS - بازاربا 400 میلیون نفرمشتری-به شمار می آید.

بنا بر گزارش شبکه اطلاع رسانی مانا ؛ کشتیرانی مرسک دانمارک با 580 کشتی که در حدود 272 فروند از آنها را تملک کامل کرده و 308 فروند از کشتی‌هایی که آنها را به صورت چارتر مدیریت می‌کند در مجموع حمل 2.8 میلیون TEU یا واحد کانتینری در سال 2014 را بر عهده گرفت.

این خط کشتیرانی با 88909 نفر نیروی انسانی و حضور در 135 کشور جهان گسترده‌ ترین خط کشتیرانی در جهان محسوب می‌شود و حمل 50 درصد کالا در دریا را برعهده دارد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید