Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌های 13 گانه هیلاری کلینتون برای جامعه کشاورزی آمریکا در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری:

منابع مالی کشاورزان آمریکایی دو برابر می‌شود/ قدرت بخشیدن به ارتباطات روستایی و پشتیبانی از اقتصادهای محلی

هیلاری کلینتون، در نظر دارد پس از انتخاب شدن به مقام ریاست جمهوری، منابع مالی برای کشاورزان را دو برابر کند. و مقررات سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای کوچک روستایی را آسان کرده، زیرساخت‌ها را بهبود بخشیده و اعتبارات مالیاتی کشاورزان را توسعه دهد.

منابع مالی کشاورزان آمریکایی دو برابر می‌شود/ قدرت بخشیدن به ارتباطات روستایی و پشتیبانی از اقتصادهای محلی


هیلاری کلینتون، در نظر دارد پس از انتخاب شدن به مقام ریاست جمهوری، منابع مالی برای کشاورزان را دو برابر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، این روزها بحث داغ انتخابات و مناظره‌های آنچنانی دو نامزد سرشناس حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا تقریباً در سرخط خبرهای جهان قرار گرفته است. دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، هرکدام برای پیروزی در این رقابت، می‌جنگند و شاید در این مبارزه از هیچ ترفندی نیز مضایقه نکنند. کمااینکه در هفته‌های اخیر، ابعاد تازه‌ای از فسادهای اخلاقی، مالی و نقاط ضعف رفتاری دو نامزد افشا شده که پرداختن به آن در این مقال نمی‌گنجد، اما آنچه که می‌تواند برای مخاطبان خبرگزاری تخصصی ایانا اهمیت داشته باشد، برنامه‌ها و سیاست‌های این دو نفر در عرصه کشاورزی و غذا است. به همین منظور، امروز خلاصه‌ ترجمه‌ای از برنامه‌های کلینتون در بخش کشاورزی را برای آشنایی بیشتر جامعه کشاورزی با اهداف این نامزد، بررسی می‌کنیم و در روزهای آتی نیز، به بررسی سیاست‌های کلان دونالد ترامپ، در بخش کشاورزی خواهیم پرداخت. آنچه در ادامه می‌خوانید مهم‌ترین برنامه‌های کلینتون در بخش روستا و کشاورزی است.

به عبارت ساده، غذا مهم‌ترین رکن حیات به شمار می‌رود. بنابراین سیاست‌هایی که مواد غذایی و محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بسیار حساس و متفاوت بوده و سال به سال در حال افزایش است. به عنوان مثال، در سال 2014 تعداد فروشگاه های کشاورزان 5 برابر بیشتر از تعداد آن ها در سال 1994 برآورد شده و همچنین رستوران‌هایی که غذاهای محلی سرو می‌کنند نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.



به هر حال، آمریکایی‌ها در مورد افزودنی‌های غذایی و به ویژه محصولات تراریخته ( GMO ) حساس‌تر شده‌اند. به همین دلیل دولت فدرال با کاهش اسیدهای چرب ترانس، سعی در ارتقای سطح کیفیت و سلامت محصولات غذایی داشته است. همچنین برنامه‌های متنوعی برای تغذیه سالم در مدارس در دستور کار دارد. بنابراین در مجموع، اهداف دولت در جهت کاهش بیماری ناشی از مواد غذایی و بالا بردن ضریب سلامت در افراد جامعه است.


حال می‌خواهیم ببینیم سیاست‌های دیپلماتیک هیلاری کلینتون در مورد کشاورزی و غذا در سال 2016 چه می‌تواند باشد؟

1- کلینتون تصمیم دارد که در کسب‌وکارهای کوچک روستایی سرمایه‌گذاری کند. به این ترتیب که مقررات تسهیلات‌دهی بانک‌ها را آسان کرده، زیرساخت‌ها را بهبود بخشیده و اعتبارات مالی را توسعه دهد.

2- وی در برنامه خود می‌خواهد منابع مالی را برای کشاورزان افزایش داده و آنها را به استفاده از انرژی پاک، تشویق کند. همچنین در این راستا فرصت‌های آموزشی برای کشاورزان را نیز فراهم خواهد کرد.

3- کلینتون معتقد است مسائلی که بین معادن و جنگلداری، کشاورزی، ساخت سدهای تولید برق وجود دارد، باید برداشته شود. ضمن اینکه او از تولید غذاهای محلی در منطقه Appalachia پشتیبانی می‌کند.



4- کلینتون سعی دارد در راستای افزایش درجه امنیت غذایی در آمریکا، دسترسی به غذای تازه را گسترش دهد. به همین دلیل "برنامه‌‌ریزی در جهت پشتیبانی از اقتصادهای محلی و روستایی و تولید میوه‌ها و سبزیجات تازه توسط کشاورزان" ( SNAP ) را پیشنهاد می‌کند. شکی نیست بعد از ارائه به سنای آمریکا و تایید و اجرای آن، به خاطر استقبال مردم از این برنامه، قدرت ( SNAP ) روزبه‌روز افزایش خواهد یافت.


کلینتون در 26 آگوست 2015 سیاست‌های خود را برای قدرت بخشیدن به ارتباطات روستایی با سخنرانی در "آیووا" و سپس یادداشت در وبسایت خود تشریح کرد که شامل موارد زیر می‌شود:

1- افزایش تعداد شرکت‌های سرمایه‌گذاری روستایی برای به وجود آمدن مشاغل بیشتر و ایجاد زنجیره بزرگ تولید.

2- تسهیل در بوروکراسی بانک‌ها در مناطق روستایی، جهت آسان کردن سرمایه‌گذاری در مشاغل کوچک.

3- بالا بردن دسترسی به تکنولوژی و مکانیزاسیون با سرعت زیاد.

4- ایجاد و گسترش دائمی اعتبارات مالی در بازار‌های جدید برای بالا بردن سهم کسب‌وکار در جوامع کم‌درآمد با مالیات‌های اندک جهت ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران بخش خصوصی.

5- قوی کردن وزارت کشاورزی آمریکا ( USDA ) در اجرای پروژه‌های بزرگ و همچنین بالا بردن توانایی این وزارتخانه در عملیاتی کردن برنامه‌های توسعه روستایی.

6- دو برابر کردن منابع مالی برای کشاورزان، همزمان با کاهش بدهی‌های دانشجویی.

7- دو برابر کردن پرداخت هزینه‌ها از طرف دولت جهت تعادل‌بخشی به بازار کشاورزان و اولویت قرار گرفتن افزایش تولید غذاهای محلی.

8- ارتقای آمادگی در هنگام بروز بلایای طبیعی و افزایش کمک منابع فدرال، در زمان‌های بحرانی به کشاورزان.

9- ایجاد تغییرات گسترده در سیاست‌هایی که به مهاجران مربوط می‌شود و تشویق آنها به مشارکت بیشتر در بخش کشاورزی.

10- نوسازی و تقویت استانداردهای سوخت مورد نیاز کشاورزان.



11- تشویق نصب 500 میلیون منبع سوخت خورشیدی در خانه‌های آمریکاییان به‌منظور توجه به انرژی سالم و برخورداری از هوای پاک در آمریکا

12- دو برابر کردن کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای فرزندان روستاییان.

13- دسترسی هرچه بیشتر و بهتر به امکانات درمانی از راه دور و ایجاد کلینیک‌های درمانی برای روستاییان.

حال باید منتظر بود و دید که در صورت انتخاب شدن هیلاری کلینتون، چه میزان از وعده‌های او در زمینه کشاورزی و توسعه روستایی محقق خواهد شد؟/


ترجمه: بهاره ایرانی

V-950729-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید