Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه خبر داد:

استخدام 30 مهندس کشاورزی در شهرستان مراغه با شعار "هر روستا یک کارشناس"

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت: با استخدام 30 دانش آموخته، ارائه آمار دقیق و به روز، ایجاد خط اعتباری مکانیزه کردن ادوات، اجرای طرح های نوین آبیاری، بهسازی کانال ها و تدوین الگوی کشت برای هر روستا به افزایش میانگین تولید محصولات زراعی از 700 کیلوگرم به 2.5 تن در هر هکتار و رشد میانگین تولید سیب مراغه از 14 به 40 تن در هر هکتار افزایش یافته است.

استخدام 30 مهندس کشاورزی در شهرستان مراغه با شعار "هر روستا یک کارشناس"

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراغه از استخدام 30 مهندس کشاورزی در این شهرستان با شعار "هر روستا یک کارشناس" خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمد نریمانی در حاشیه بررسی مشکلات اراضی کشاورزی مراغه با بیان اینکه هدف زیر سئوال بردن خدمات دولت های گذشته نیست؛ اما دولت تدبیر و امید سه سال پیش ضعیف ترین بدنه کارشناسی جهاد کشاورزی را تحویل گرفت، گفت: مدیریت مزرعه از مهم ترین بحث ها در حوزه کاهش هزینه و افزایش تولید با محوریت محصول سالم است که در سایه ورود 30 نفر از مهندسان مجرب به بدنه کارشناسی جهاد کشاورزی مراغه به ثمر رسید.

وی با اشاره به نقش بدنه کارشناسی جهاد کشاورزی در ثبت اطلاعات دقیق و افزایش بهره وری افزود: این مهندسان و دانش آموختگان با هدف "هر روستا یک کارشناس" مشغول به کار شدند و پس از آن اطلاعات حوزه های مختلف کشاورزی از جمله زراعت، باغداری، دام، طیور و صنعت هر منطقه با میزان سطح، تولید و تعداد بهره برداران به صورت دقیق ثبت شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراغه گفت: آمار و اطلاعات محور اصلی هر نظام مدیریتی بوده و دولت تدبیر و امید با گردآوری این اطلاعات طی دو سال گذشته آرزوی چندین ساله حوزه کشاورزی را به سرمنزل رسانده است.

نریمانی افزود: با ثبت اطلاعات مشخصات، تعداد و فعالیت بهره برداران، مدیریت این حوزه تخصصی تر شد و هم اکنون تمامی برنامه ریزی های عرصه کشاورزی شهرستان در وسعت های اراضی تا 10 هکتار، 10 تا 50 هکتار و 50 تا 100 هکتاری تقسیم بندی شده است.

وی گفت: تشکیل شورای کشاورزی در هر روستا با عضویت دهیار و شورای اسلامی، مرکز بهداشت و مدرسه به عنوان همیاران کشاورزی موجب شد تا مشکلات روستاها در تمامی حوزه ها به منظور بررسی، جمع بندی و انعکاس آن به ادارات مربوطه از سوی این کارشناسان صورت گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مراغه یادآور شد: مجموعه اقدام هایی چون افزایش بدنه کارشناسی کشاورزی با استخدام 30 دانش آموخته، ارائه آمار دقیق و به روز، ایجاد خط اعتباری مکانیزه کردن ادوات، اجرای طرح های نوین آبیاری، بهسازی کانال ها و تدوین الگوی کشت برای هر روستا به افزایش میانگین تولید محصولات زراعی از 700 کیلوگرم به 2.5 تن در هر هکتار و رشد میانگین تولید سیب مراغه از 14 به 40 تن در هر هکتار منجر شده است.

نریمانی در پایان این تحول عظیم را در تاریخ بخش کشاورزی مراغه ماندگار خواند و افزود: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید این مدیریت طرح های مختلفی از جمله مزارع نمایشی، تحقیقی، ترویجی و تلفیقی را اجرا کرده تا بتواند یافته های تحقیقاتی کشور را به مزارع و باغات انتقال دهد و کشاورزان برای استفاده از پرمحصول‌ترین گونه‌های باغی و زراعی تشویق شوند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید