Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان خبر داد:

برگزاری دوره های ترویجی کشت پاییزه و پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی در شهرستان ملکان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان گفت: مقررشده هر روز گروه های آموزشی به همراه یکی از کارشناسان شبکه دامپزشکی به روستاها مراجعه کرده، ضمن حضور در مساجد و شرکت در عزاداری ها، دوره های ترویجی کشت پاییزه و پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی را اجرا کنند.

برگزاری دوره های ترویجی کشت پاییزه و پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی در شهرستان ملکان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان از برگزاری دوره های ترویجی کشت پاییزه و پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، حسن علیوند ضمن اعلام این مطلب افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم طبق هماهنگی به عمل آمده مابین همکاران مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ملکان مقررشده هر روز گروه های آموزشی به همراه یکی از کارشناسان شبکه دامپزشکی به روستاها مراجعه کرده، ضمن حضور در مساجد و شرکت در عزاداری ها، دوره های ترویجی کشت پاییزه و پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی را اجرا و گزارش مصور آن را به مدیریت ارسال کنند.

وی گفت: کارشناسان در این دوره های آموزشی بر استفاده از خاکورز حفاظتی مرکب در زراعت ها و استفاده از آبیاری تحت فشار (آبیاری قطره ای) در باغ های انگور به منظور صرفه جویی در مصرف آب، لوله گذاری در باغ ها برای جلوگیری از اتلاف آب، مزایای کشت نشایی پیاز، آبیاری نواری (تیپی) در مزارع گوجه فرنگی و پیاز، کود دهی و تغذیه باغات در پاییز و ... توضیحاتی ارائه می دهند .

گفتنی است علیوند به همراه چند تن از همکاران خود در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ملکان به روستای سرملو مراجعه و در مسجد جامع این روستا در زمینه مسائل روز کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، کشت پاییزه، قیمت کشمش و خشکبار و نحوه کنترل قیمت آن بیاناتی ایراد کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید