Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان کرمان در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای 17000 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان کرمان

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی به ازای هر هکتار 85 میلیون ریال به صورت بلاعوض به متقاضیان آبیاری تحت فشار قطره ای و نواری تیپ که تاپایان آبان ماه 95 اقدام کنند، بدون هیچگونه محدودیتی پرداخت خواهد شد.

اجرای 17000 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان کرمان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از اجرای 17 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در این استان خبر داد.

محمدسعیدی در گفت و گو با ایانا، با بیان این مطلب گفت: از سال 93 تاکنون 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت آبیاری نوین قرار گرفته است. از این میزان، 12 هزار و 830 هکتار آبیاری قطره ای، یکهزار و 100 هکتار زیر سطحی تحت فشار قطره ای، 870 هکتار زیر سطحی کم فشار و دو هزار و 200 هکتار آبیاری بارانی بوده است.

وی گفت: با اجرای آبیاری نوین در هر هکتار از اراضی کشاورزی استان چهار هزار و 500 متر مکعب در آب صرفه جویی شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان یادآور شد: امسال با تخصیص 86 میلیارد تومان اعتبار 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت ویژه دولت از کشاورزی نوین به منظور کاهش تلفات آب و بازدهی زیاد محصولات یادآور شد: از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی به ازای هر هکتار 85 میلیون ریال به صورت بلاعوض به متقاضیان آبیاری تحت فشار قطره ای و نواری تیپ که تاپایان آبان ماه 95 اقدام کنند، بدون هیچگونه محدودیتی پرداخت خواهد شد .

سعیدی افزود: با عنایت به اینکه تعداد زیادی از چاه ها خشک شده و به دلیل دمای بالای این شهرستان، بایستی آبیاری قطره ای در تمام محصولات اجرا شود تا بتوان راندمان آب را به 95 درصد و تبخیر و نفوذ عمقی را به صفر رساند .

وی خاطرنشان ساخت: با دعوت از کارخانه های لوله استان مقرر شد هزینه خرید لوله پس از اجرای طرح به کارخانه سازنده لوله پرداخت شود. کشاورزان می توانند از این موقعیت جدید به بهترین نحو ممکن استفاده کنند

سعیدی گفت: رقابت برای تمام شرکت ها برای اجرای سیستم در منطقه آزاد است و به مشاورانی که کار فنی و مناسبی را اجرا ننمایند و یا در هنگام اجرای طرح در منطقه حضور نداشته باشند، اجازه اجرای کار داده نمی شود .

وی به کشاورزان پیشنهاد داد قبل از واگذاری طرح برای تعیین مشاور خوب و با تجربه حتماً سابقه (رزومه) شرکت را بررسی کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید