Iranian Agriculture News Agency

کیمیای زمانه در هیاهوی تنهایی/ یادداشت


سبزینه - علیرضا کیهان پور
یکی از روزنامه‌ها در بالاترین سطر صفحه نخست روزانه‌اش چنین جمله زیبا و دلنشینی دارد: «کوتاه بگوییم، کوتاه بنویسیم- عصر پرگویی و پرنویسی گذشت.» در این نوشتار بنده هم به تأسی از این شعار زیبا حتی‌الامکان کوتاه می‌نویسم تا مصدع اوقات شریف مخاطبان محترم نشوم. طی ده روز گذشته خالی از لطف نیست که نگاه مجدد و مختصری به تیترهای اصحاب رسانه در حیطه کاری خود داشته باشم تا با توجه به این تیترها جمع‌بندی نوشتار را به سرانجام برسانم.
برگزاری کارگاه آموزشی توسعه و مدیریت پرورش ماهی در قفس با حضور کارشناسان و استادان فائو، نشست رسانه‌ای معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به مناسبت برپایی نمایشگاه بین‌المللی شیلات، نشست تخصصی و تجاری شیلات ایران با هیئت بلند پایه شیلات نروژی، دیدار وزیر شیلات نروژ و هیئت 100 نفره همراه و مدیران 80 شرکت بخش خصوصی نروژ با معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مسئولان مرتبط و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزی‌پروری و صنایع وابسته با حضور وزیر شیلات نروژ و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی نروژ، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران و بیش از دویست نفر مدعو از سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های ذی‌ربط. حضور اصحاب رسانه‌های نوشتاری و تصویری، خبرنگاران، خبرگزاری‌ها در ده برنامه متنوع مربوط به رویدادهای شیلات ایران و نروژ و نمایشگاه ارگان‌های دریایی و نمایشگاه شیلات در نقاط مختلف و ثبت قریب به یک صد رکورد خبری طی هفته اخیر، بار دیگر نقش حساس موثر و اثربخش رسانه‌ها را در انعکاس اخبار این بخش یادآوری می‌‌کند.
حال این پرسش پیش می‌آید که این علاقه، حرارت و عشق به کار از کجا نشأت می‌گیرد؟ آیا صرفاً مسأله مادی است که قطعاً نیست. آیا براساس قرارداد مکتوب و لازم‌الاجرا است که این هم وجود خارجی ندارد. اما حکم عشق و علاقه به کار و نقش خطیر رسانه‌ها در این راستا دایره مسئولیت‌پذیری و تلاش و ایثار را در کشور بسط و گسترش داده است. زحمات روزنامه‌های سبزینه، آسیا، عصر اقتصاد و ... و خبرگزاری‌های ایانا (خبرگزاری کشاورزی ایران)، ایرنا، ایسنا، فارس و شبکه‌های مختلف سیما را در انعکاس رویدادهای شیلاتی اخیر که کاری بسیار ارزشمند و طاقت‌فرسا بود ارج می‌نهیم.
امید است آن طور که شایسته است همواره مورد قدردانی و تقدیر قرار گیرند.

عشق باشیم و سراسر خورشید؛ نور باشیم و پر از عشق و امید.

*تحلیلگر بخش کشاورزی


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید