Iranian Agriculture News Agency

نخستین مزرعه میگو آفریقا، گواهینامه ASC گرفت

مزرعه تولید میگو ماداگاسکار، به‌عنوان نخستین مزرعه پرورش میگو در آفریقا، توانسته است، موفق به دریافت گواهینامه ASC شود.

نخستین مزرعه میگو آفریقا، گواهینامه ASC گرفت


مزرعه تولید میگو ماداگاسکار (1) ، به‌عنوان نخستین مزرعه پرورش میگو در آفریقا، توانسته است، موفق به دریافت گواهینامه ASC شود.

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت The Fish Site ، گواهینامه ASC (2) برای نخستین بار به مزرعه آبزی‌پروری میگو Aqualma در آفریقا،‌ واقع در Mahajamba ، ساحل شمال غربی ماداگاسکار، اعطا شده است.

همچنین از سوی WWF ، در زمینه توسعه و پیاده‌سازی شیوه‌های اجتماعی و زیست محیطی خوبی که انجام داده، مورد استقبال قرار گرفته است.

گفتنی است WWF ، سازمانی است که از طریق صدور گواهینامه ASC ، برای احیای جنگل و ار جمله مناطق حرا، تصفیه آب و مدیریت زباله مورد توجه قرار گرفته است.

این گواهینامه یک قدم بزرگ در حوزه میگو در سراسر آفریقا و بازار صادرات در ماداگاسکار به‌شمار می‌آید. همچنین بیش از 60 درصد میگو پرورشی از Aqualma تأمین ‌می‌شود.

این در حالی است که ‌اروپا به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی میگو ماداگاسکار به‌شمار می‌آید، به‌طوری که سالانه 400 هزار تن میگو پرورشی گرمسیری به این قاره وارد می‌شود که از این میزان، مقدار زیادی میگو به فرانسه و 10 درصد به کشورهای اسپانیا، پرتغال و انگلستان صادر می‌شود.

به گفته دکتر دیدیر فورگون Dr Didier Fourgon ، مسئول بخش شیلات WWF در ماداگاسکار، هنگامی که مدیریت درست، در حوزه آبزی‌پروری انجام شود این بخش می‌تواند بدون آسیب رساندن به محیط زیست دریایی ازجمله منطقه جنگل‌های حرا و دیگر آبزیان وحشی رشد کند."

Nanie Ratsifandrihamanana ، ‌مدیر WWF در ماداگاسکار، گفت: "صدور گواهینامه ASC نقطه آغازی برای رسیدن به این هدف بوده و می‌تواند نشانه‌ای از شیوه صنعتی درست و یک گارانتی با کیفیت، نزد مصرف‌کنندگان اروپایی به‌شمار آید.

‌مدیر WWF در ماداگاسکار خاطرنشان کرد: "ما امیدواریم که این گواهینامه به‌عنوان یک الگو برای سایر استخرهای پرورش میگو در نظر گرفته شود تا شاهد مدیریت پایدار به شکل گسترده‌تری باشیم."

وی یادآور شد: "ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با دیگر مزارع تولید میگو در منطقه آفریقا همچنین در کشورهایی مانند موزامبیک، به منظور اجرای شیوه‌های بهتر و دستیابی به چنین گواهینامه‌هایی هستیم."/


مترجم: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.thefishsite.com/


پی‌نوشت:

١- ماداگاسکار: کشوری جزیره‌ای است واقع در اقیانوس هند ، در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا. پایتخت آن شهر آنتاناناریوو است. ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است. در حدود ۹۰ درصد از تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری ماداگاسکار بوم‌زاد این جزیره هستند این اکولوژی ویژه باعث شده‌است که برخی بوم‌شناسان از ماداگاسکار به‌عنوان "قاره هشتم" یاد کنند.

٢- Aquaculture Stewardship Certification (ASC) : گواهینامه معتبر است با توجه به استانداردهای جهانی به غذاهای دریایی و آبزی‌پروری داده می‌شود. ماموریت ASC تبدیل آبزی‌پروری به سمت محیط زیست پایداری با استفاده از مکانیسم‌های کارآمد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید