Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه استان کرمان خبر داد:

برداشت 3700 تن انار باغ های شهرستان رزوئیه / افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته

سطح زیر کشت باغ های انار بارور در شهرستان ارزوئیه 300 هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار بیش از 12 تن محصول برداشت می شود و پیش بینی می شود امسال بیش از سه هزار و 700 تن محصول از سطح با غ ها برداشت و روانه بازار گردد.

برداشت 3700 تن انار باغ های شهرستان رزوئیه / افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه استان کرمان از برداشت سه هزار و 700 تن انار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، امیری با بیان این مطلب گفت: برداشت انار در شهرستان ارزوئیه از شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد .

وی گفت: سطح زیر کشت باغ های انار بارور در این شهرستان 300 هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار بیش از 12 تن محصول برداشت می شود و پیش بینی می شود امسال بیش از سه هزار و 700 تن محصول از سطح با غات برداشت و روانه بازار گردد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه مناطق عمده تولید انار در این شهرستان را دهسرد، سیاهکوه و صوغان معرفی و افزود: ارقام عمده انار تولیدی این شهرستان شامل کیوانی، روده ای، رباب، ملس، خوش نوازی، سیاهکوه و گر است که هر کیلو گرم محصول برداشت شده در محل باغ به قیمت دو هزار و 500 تومان تا چهار هزار از باغدار خریداری می شود .

امیری در پایان گفت: انار ارزوئیه کاملاً سالم و طبیعی تولید می شود و خوش طعم و بسیار مطبوع بوده و علاوه برمصرف داخلی، به سایر استان ها نیز ارسال می شود. محصول تولیدی نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش عملکرد داشته است. از فراورده های انار می توان آب انار، رب انار، معجون شربت انار، انار دانه، مربا، ژله، بستنی انار، لواشک و روغن هسته انار را نام برد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید