Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در 100 پهنه تولیدی - ترویجی بوشهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون 100 کارشناس با 100 پهنه تعیین شده در حال خدمات رسانی به بهره برداران هستند.

اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در 100 پهنه تولیدی - ترویجی بوشهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در 100 پهنه تولیدی - ترویجی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، رضا حسین پور با بیان این مطلب گفت: همزمان با سراسر کشور از ابتدای مهرماه طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در100 پهنه تولیدی - ترویجی استان اجرا شده است.

وی افزود: نظام نوین ترویج در قالب طرح پهنه بندی با هدف جمع آوری و انتقال مسایل و مشکلات روستاهای پهنه عمل هر مروج و تقویت ارتباط سیستمی مراکز جهادکشاورزی با بهره بردارن و توزیع عادلانه خدمات ترویجی، شامل پهنه بندی عرصه های تولیدی، ایجاد نظام مدیریت دانش و اطلاعات و تجهیز مراکز جهادکشاورزی و همچنین افزایش ضریب نفوذ کارشناسان و متخصصان کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و مراحل پس از برداشت اجرا خواهد شد.

حسین پور با اشاره به تقسیم مراکز جهاد کشاورزی استان به 100 پهنه در طرح نظام نوین ترویج، گفت: این پهنه ها انواع خدمات و امور مربوط به بخش کشاورزی را به کشاورزان ارائه می دهند. در این طرح تمامی روستاهای دارای سکنه استان میان کارشناسان مراکز جهادکشاورزی براساس یک سری شاخص ها از جمله سطوح زیر کشت، تعداد بهره برداران، فاصله و....تقسیم و هر کارشناس متولی ارائه خدمات و سرویس دهی سازمان جهادکشاورزی به بهربرداران آن حوزه خواهد بود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی افزود: اجرای طرح نظام نوین ترویج می تواند فعالیت های ترویجی بخش کشاورزی را از نتایج مثبت تری بهره مند سازد.

وی در پایان گفت: تاکنون 100 کارشناس با 100 پهنه تعیین شده در حال خدمات رسانی به بهره برداران هستند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید