Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

کشت 5000 هکتار ذرت دانه ای در استان اردبیل

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصول تولیدی ذرت دانه ای از سوی مدیریت پشتیبانی امور دام استان به قیمت مصوب هر کیلوگرم 10 هزار و 376 ریال از بهره برداران خریداری و از طریق بورس به فروش خواهد رسید.

کشت 5000 هکتار ذرت دانه ای در استان اردبیل

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت افزون بر پنج هزار و 346 هکتار ذرت دانه ای در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اصغر پرتوی با اعلام این خبر افزود: در استان اردبیل افزون بر پنج هزار و 346 هکتار زمین زراعی به زیر کشت ذرت دانه ای رفته و پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت 52 هزار تن محصول برداشت شود. محصول تولیدی توسط مدیریت پشتیبانی امور دام استان به قیمت مصوب هر کیلوگرم 10 هزار و 376 ریال از بهره برداران خریداری و از طریق بورس به فروش خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از دامداران استان چهار هزار و 847 هکتاز از اراضی استان نیز به زیر کشت ذرت سیلویی رفته است، افزود: پیش بینی می کنیم از این میزان سطح زیر کشت نیز 276 هزار تن محصول برداشت شود که این میزان محصول تولیدی نیز از طریق بورس به فروش خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به میزان ثبت نام متقاضیان برای خرید از طریق بوس یادآور شد: خوشبختانه استقبال خوبی در این خصوص توسط بهره برداران شده است، به گونه ای که تاکنون 835 نفر اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده اند که با اطلاع رسانی به بهره برداران امیدواریم این تعداد در روزهای آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

پرتوی در پایان خاطر نشان ساخت: برخی مشکلات ساختاری بخش کشاورزی و ویژگی های بازار سنتی محصولات کشاورزی در ایران موانعی در زمینه بازرگانی و تجاری سازی این بخش ایجاد کرده است؛ اما مطابق تجارت جهانی در کشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای در حال توسعه این موانع با گسترش بورس های کالایی در بخش کشاورزی قابل رفع است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید