Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تأکید کرد:

ضرورت یکپارچگی زنجیره تولید شیر در اردبیل

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: رسانه های ارتباط جمعی می بایست با فرهنگ سازی و افزایش تقاضا برای مصرف شیر و اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس، اهمیت این ماده حیاتی را بیش از پیش در بین خانواده ها رواج دهند و سعی و اهتمام مسئولان و دست اندر کاران تولید شیر نیز می بایست تلاش فراگیر و مؤثری در زمینه گسترش قراردادهای بین صنایع لبنی با واحد های تولید شیر خام باشد.

ضرورت یکپارچگی زنجیره تولید شیر در اردبیل

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بر ضرورت یکپارچگی زنجیره تولید شیر در این استان تأکید کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، ارژنگ عزیزی در دومین نشست مدیریت یکپارچه زنجیره تولید شیر خام تا عرصه محصولات لبنی به بازار مصرف با اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین راهکارهایی که می تواند به پیشرفت صنایع لبنی، ایجاد درآمد و اشتغالزایی در صنعت تولید و فراوری شیر منجر شود، این است که واحد های صنایع لبنی و واحد های تولیدی ودامداری های کوچک و متوسط کنار هم قرار گیرند و تشکیل زنجیره و خوشه ای را بدهند که در تولید و فراوری و عرصه محصولات لبنی بتواند به بهترین نحو ممکن در رشد و شکوفایی این صنعت نقش ایفا کند.

وی گفت: تنها راه برون رفت از تنگناها و محدودیت ها و ضعف ها در تولید و فراوری شیر این است که زنجیره تولید شیر توسعه یابد؛ زیرا تنها درا ین صورت است که تولید کنندگان می توانند با عضویت در توسعه زنجیره شیر از مشوق های صادراتی به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و از امکان استفاده از تسهیلات مازاد خرید شیر خام نیر بهره مند شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان اردبیل سالانه 240 هزار و 300 تن شیر خام تولید می شود که 67/2 درصد شیر خام کشور را شامل می شود، یادآور شد: این موضوع بیانگر آن است که استعداد های بالقوه ای در صنایع تبدیلی و فرآوری شیر در استان وجود دارد که
می تواند نقش مؤثر و مفیدی در بکار گیری نیروهای جوان بیکار داشته باشد. مدیریت یکپارچه زنجیره تولید شیر در صورتی که در استان نهادینه شود، می تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: رسانه های ارتباط جمعی می بایست با فرهنگ سازی و افزایش تقاضا برای مصرف شیر و اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس اهمیت این ماده حیاتی را بیش از پیش در بین خانواده ها رواج دهند و سعی و اهتمام مسئولان و دست اندر کاران تولید شیر نیز می بایست تلاش فراگیر و مؤثری در زمینه گسترش قراردادهای بین صنایع لبنی با واحد های تولید شیر خام انجام گیرد.

با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی اموراقتصادی استانداری و صاحبان واحد های لبنی ، مراکز جمع آوری شیر ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، شرکت شهرکهای صنعتی ، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، اداره کل آموزش و پرورش و مدیر صنایع کشاورزی سخن می گفت


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید