Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل:

خرید روزانه 160 تن شیر از دامداران اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در استان سالانه 240 هزار و 300 تن شیر خام تولید می شود که 2/67 درصد شیر خام کشور است. تعداد 93 واحد پرورش گاو شیری به صورت صنعتی در استان فعال است که 14 هزار و 394 رأس گاو شیری مولد را شامل می شود.

خرید روزانه 160 تن شیر از دامداران اردبیل


معاون بهبوت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: روزانه 160 تن شیر از تولید کنندگان خریداری می شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، بهلول تکلوی که در دومین نشست مدیریت یکپارچه زنجیره تولید شیر خام تا عرصه محصولات لبنی به بازار مصرف با اعلام این خبر افزود : استان اردبیل سالانه 240 هزار و 300 تن شیر خام تولید می کند که 2/67 درصد شیر خام کشور را شامل می شود. تعداد 93 واحد پرورش گاو شیری به صورت صنعتی در استان فعال است که 14 هزار و 394 راس گاو شیری مولد را شامل

می شود.

وی گفت: علاوه بر آن در این استان تعداد 247 واحد پرورش گاو شیری به صورت سنتی و دارای پروانه بهره برداری فعال هستند که دو هزار و 830 رأس پرورش گاو شیری را نیز در خود جای داده است؛ به همین دلیل استان استعداد بالقوه ای در تولید شیر خام درسطح کشور را دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: از 240 هزار و 300 تن شیر تولید استان، 6/1 درصد آن از بز، 5 درصد آن از گوسفند، 6/5 درصد آن از گاومیش، 21/6 درصد آن از گاو اصیل، 43 درصد آن از گاو آمیخته و 22/3 درصد آن ازگاوهای بومی تولید می شود.

معاون بهبوت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به 23 واحد لبنی فعال در استان افزود: ظرفیت تولید سالانه آنها 431 هزار و 55 تن در سال است و تعداد واحد های غیر فعال نیز 18 مورد را شامل
می شود که اگر در زنجیره تولید قرار گیرند و از حالت راکد خارج شوند، این واحد ها نیز قادر خواهند بود سالانه 827 هزارو 376 تن شیر را فراوری کنند.
تکلوی با اشاره به وضعیت مراکز جمع آوری شیر از تولید کنندگان افزود: خوشبختانه تعداد مراکز خرید شیر 33 واحد است که با جدیت قابل قبولی روزانه بیش از 160 تن شیر در روز از تولید کنندگان خریداری و تحویل صنایع لبنی
می دهند.

گفتنی است دومین نشست مدیریت یکپارچه زنجیره تولید شیر خام تا عرصه محصولات لبنی با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و صاحبان واحد های لبنی، مراکز جمع آوری شیر، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت های صنعتی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل آموزش و پرورش و مدیر صنایع کشاورزی برگزار شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید