Iranian Agriculture News Agency

با همکاری چهار کشور و کمک مالی کمیسیون اروپا انجام می‌شود؛

ساخت ربات برداشت محصولات گلخانه‌ای

پروژه تحقیقاتی ساخت ربات برداشت محصولات گلخانه‌ای یا SWEEPER، با همکاری هلند، بلژیک، سوئد، اسرائیل و کمک مالی کمیسیون اروپا انجام می‌شود.

ساخت ربات برداشت محصولات گلخانه‌ای


پروژه تحقیقاتی ساخت ربات برداشت محصولات گلخانه‌ای یا SWEEPER ، با همکاری هلند، بلژیک، سوئد، اسرائیل و کمک مالی کمیسیون اروپا انجام می‌شود.

به گزارش ایانا از وب‌سایت mediterranea de agroquimicos ، این پروژه شامل شش شریک از هلند، بلژیک، سوئد و اسرائیل است و بودجه پروژه Swepper ، از برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا، مربوط به برنامه تحقیقاتی و نوآوری، تحت موافقنامه کمک بلاعوض شماره 644313، از سوی کمیسیون اروپا تأمین می‌شود و این در حالی است که پروژه یادشده، وارد دومین سال پژوهش خود شده است. هدف اصلی SWEEPER این است که برای نخستین‌بار "نسل ربات برداشت گلخانه‌ای" را وارد بازار کند.

همچنین در این کنسرسیوم (مشارکت) سازمان‌‌‌های پژوهش‌های بنیادی و کاربردی نیز همکاری دارند. در این مشارکت (کنسرسیوم) طیف گسترده‌ای از رشته‌ها وجود دارند که می‌توان به مهندسی باغبانی، بینایی ماشین (1) ، رباتیک، کنترل، سیستم‌های هوشمند، معماری نرم‌افزار، یکپارچه‌سازی سیستم و مدیریت محصول گلخانه‌ای اشاره کرد.

پس از تست و انتخاب ماژول‌ها، نخستین مدل ربات، توسط شرکت هلندی Dutch company Irmato ( Veghel ) یکپارچه شده و در حال حاضر در آزمایشگاه باغبانی و گلخانه Wageningen UR قرار گرفته است، جایی که در آن قرار است برای آزمایش‌های بیشتر، کنترل ربات و نرم‌افزار تشخیص میوه، از سوی دانشگاه اومئو سوئد ( Umeå University ) و دانشگاه بن گوریون ( Ben Gurion University ) اسرائیل، مورد استفاده قرار گیرد.

در مرکز تحقیقاتی Proefstation voor de Groenteteelt (2) در Sint-Katelijne-Waver (3) در بلژیک، انواع فلفل دلمه‌ای مناسب، برای آزمایش ربات برداشت محصول انتخاب شده و آزمون فصل دوم به‌منظور انتخاب بهترین روش کشت آغاز شده است.

آزمون‌های عملی در آزمایشگاه برای اعلام این که ربات قادر خواهد بود به گونه‌ای درست، میوه را برداشت کند در حال انجام است که البته در این مرحله محصول به‌صورت مصنوعی در نظر گرفته شده است. پس از آن ربات به یک گلخانه تجاری ( Tuindershoek ) در IJsselmuiden (روستایی در هلند) برای آزمایش‌های بیشتر انتقال داده می‌شود./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

١- استفاده از حس‌گرها برای دریافت سیگنال‌هایی که تشکیل‌دهنده تصویر یک شی هستند و توسط کامپیوتر یا سایر وسایل پردازش سیگنال برای تفسیر و تحلیل سیگنال‌های دریافت شده از قطعه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. Machine vision ، به‌عنوان یک ابزار مهندسی در ابزارهای دیجیتال و در شبکه‌های کامپیوتری، برای کنترل ابزارهای صنعتی دیگر از قبیل کنترل بازوهای روبات و یا خارج کردن تجهیزات معیوب به کار می‌رود.

٢- ایستگاه تحقیقات گیاهی، مؤسسه‌ای غیردولتی است که در زمینه تحقیق، بر روی کشت سبزیجات و محصولات گلخانه‌ای فعالیت می‌کند که با هدف ایجاد ارتباط پژوهشی بین دانشگاه‌ها و تولید کنندگان انجام می‌شود و در بلژیک قرار دارد.

٣- در استان Antwerp در بلژیک قرار دارد که دارای مراکز گلخانه‌ای بسیار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید