Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

اجرای آبیاری نوین در 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولویت در احرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی دشت قزوین و همچنین باغ های استان بویژه باغ های انگور شهرستان تاکستان بخصوص طرح تجمیع است.

اجرای آبیاری نوین در 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: درصورت تخصیص اعتبار از سوی دولت در یک برنامه دو ساله بیش از 40 هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا می شود .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه بررسی حل مشکلات کشاورزی بخش اسفرورین که با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزارشد، با بیان این مطلب افزود: یکی از طرح های مهم جهاد کشاورزی حمایت از طرح های نوین آبیاری با هدف مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی است .

وی تخصیص اعتبارات بلاعوض و هچنین تسهیلات بانکی با کارمزد پایین را از سیاست های تشویقی دولت برای ترغیب کشاورزان به اجرای سیستم های آبیاری نوین برشمرد و افزود: درصورت تخصیص اعتبار از سوی دولت در یک برنامه دو ساله بیش از 40 هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: اولویت در احرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی دشت قزوین و همچنین باغ های استان بویژه باغ های انگور شهرستان تاکستان بخصوص طرح تجمیع است .

ابراهیمی پاک در ادامه با اشاره به وضعیت منابع آبی استان خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی چاره ای جز استفاده از روش های نوین استفاده از منابع آبی نداریم .

وی گفت: تاکنون بیش از 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های آبیاری نوین مجهز شده اند که با یک برنامه ریزی مدون می توان اکثر اراضی آبی بخش کشاورزی استان را مجهز به سیستم های نوین کرد .

ابراهیمی از کشاورزان و باغداران خواست برای اجرای طرح های ابیاری نوین به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در گام نخست طرح های دارای طرح تجمیع به صورت یکپارچه انجام می شود .

گفتنی است در حال حاضر بخش اسفرورین دارای بیش از 10 هزار هکتار باغ و اراضی کشاورزی است که تنها حدود سه هزار هکتار آن مجهز به سیستم های نوین آبیاری است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید