Iranian Agriculture News Agency

کارشناس مسئول چغندر قند جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

کشت چغندر قند درسطح 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین/ افزایش 50 درصدی نسبت به سال گذشته

برای نخستین بار در سال زراعی جاری در استان قزوین در سطح 23 هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت نشایی چغندر قند انجام شد.

کشت چغندر قند درسطح 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین/ افزایش 50 درصدی نسبت به سال گذشته

کارشناس مسئول چغندر قند سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری (94-95) بیش از سه هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول چغندر قند رفت .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اکبر منعمی پیش بینی کرد: امسال 125 هزار تن محصول چغندر قند از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود .

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت چغندر قند 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که در حال حاضر 3 هزار و 100 هکتار چغندر قند در استان کشت شده است .

منعمی تصریح کرد: در سال زراعی جاری برای نخستین بار در استان در سطح 23 هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت نشایی چغندر قند انجام شد .

کارشناس مسئول چغندر قند جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت کشت نشایی چغندر قند گفت: در این روش گیاه به مدت 2دو ماه سیکل زندگی خود را در خزانه می گذراند. با این روش صرفه جویی آب در آبیاری خواهیم داشت که مهمترین هدف توسعه این کشت به شمار می رود.

منعمی با تأکید بر کشت چغندر قند به روش کشت نشایی پیش بینی کرد: کشت چغندر قند با این روش می تواند 70 درصد افزایش عملکرد داشته باشد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید